Vår framtid?

HÄR

I Tyskland har en infekterad diskussion tagit fart om dubbelt medborgarskap. Landets stora turkiska minoritet sympatiserar med president Erdogan som har kritiserat Tyskland. Samtidigt som flera tyska politiker har uttalat sig kritiskt om utvecklingen i Turkiet rapporterar SR / Ekot.

vidare;

Fram till 1973 begränsades även deras rättigheter starkt av den tyska lagstiftningen vilket gjort att känslan av utanförskap inte är imaginär, det finns goda skäl till detta. Och en bördig jord för Erdogan att så turkiska nationalistiska frön i. Många tyskturkar föraktar sitt nya hemland, förstår det inte helt enkelt och har en starkt romantiserad bild av sitt ursprungsland.

En parallell som definitivt kan återupplevas i många utanförskapsområden i Sverige. Ett förakt för det svenska samhället och en romantiserad bild av de respektive ursprungsländerna.

Slut citat Johan Westerholm/Ledarsidorna

Johan målar upp det som komma skall kring diskussionerna om samhällskontraktets utformning och vad det leder till

Under tiden säljs numera flyktingbarns sexuella tjänster i Skåne.

F.ö vill jag tacka för de ovationer jag fått efter deblacet med en journo på AB som spreds som en liten löpeld på Tw! sorglig realitycheck då fördom om en del media kickade in

Den fördom jag hade om ”hatmedia” kom dock på skam eftersom jag blev helt och hållet ordagrant citerad i deras artikel

Jag vill också tacka för en liten glimt in i hur en aggressiv vitmanshatare framlever sina dagar och jag ryser ännu. Vilsna själar som anklagar andra för vad de själva gör och där tycker jag Marcus Tweets passar in faktiskt. Väldigt klockrena

 

One thought on “Vår framtid?

  1. Hej.

    Vem tillhör ett land?

    Svaret, som glömts av svenskar och Sverige, är: den som är beredd och förmögen att använda makt för att äga det.

    Djupare in till benet än så är jag tveksam till om det går att skära.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Liked by 1 person

Kommentera

