”Svensk ekonomi går verkligen som en Tesla”dvs med förlust

Vem minns inte Magdas då förmodade klipska oneliner i december 2015?

I december sa finansminister Andersson att Sveriges ekonomi ”urstark” och gick som ”en nyproducerad Tesla”. Jämförelsen fick Volvo Cars att reagera.

Den kinesiskägda personbilstillverkaren skrev ett brev och uppmanade finansministern att använda Volvo som exempel i stället för den betydligt mindre amerikanska elbilstillverkaren som dessutom går med förlust.

slut citat DI

Så när hon skulle övertyga massorna om hur bra Svensk ekonomi går använde hon redan då det som skulle visa sig stämma. Skulle sätta in en smiley här men det är fan inget att smajla åt. Det är bedrövligt!

Pengar till olika projekt för att lappa och laga det läckande sållet finns HÄR

Svenljunga kommun såg att grupperingarna växte i samhället. Nu testar de ett alldeles nytt sätt att skapa integration: att betala ungdomar från olika länder för att umgås med varandra

slut citat

För övrigt har bäste polis Peppe Larsson yttrat sig igen. En sån jävla tur att det finns poliser som kan ge en hopp

14 thoughts on “”Svensk ekonomi går verkligen som en Tesla”dvs med förlust

  1. Tesla-argumentet: Ät skit, miljarder flugor tycker det är gott.

    OT. Sanering av vägglöss på svenska hotell har fördubblats på 6 år. Det är anmälningsbenägenheten har ökat för svenska män har alltid varit nedlusade.

    Liked by 1 person

      1. Något som påverkar Sverige. Merkel säger att asylpolitiken står fast men det är bara en tidsfråga innan hon blir avsatt enligt mina tyska kontakter. Det kokar bland folk där nere.

        Liked by 1 person

  2. Jag minns då mina päron splittade sig och jag mötte attityder som gav mig chocken att vissa vuxna inte alls är kloka bara för att de är vuxna. Det är samma sak nu; som undersåt i kungadömet Sverige får man käftsmäll efter käftsmäll av överheten.
    De som är öronmärkt demokratiskt valda och betrodda, men som sedan länge upprepat gett en av omständigheterna bevisad oönskad insikt i att de i många fall inte har kompetens att styra ett land, och fan vad det gör ont

    FAKTA; ”vi” (inte jag=) har valt dem

    Tvivelaktiga farhågor blandas med frustration ilska sorg och overklighetskänslor. Jag är förutom kaputt av taskigt läkt fraktur och sabbat knä även Svelandsjuk = politiskt deprimerad och jag är inte ensam.

    Det kokar i det Svenska folkhemmet

    Gilla

    1. Jag hade tur att bl.a. få kloka (tja i jämförelse med många andra) föräldrar som aldrig tog min trygghet och självkänsla. Den som är drabbad av sjukdom har bara en önskan. Att få rätt vård i Sverige idag har mycket att göra med vem man känner och skulle jag drabbas av t.ex. ett komplicerat benbrott skulle jag resa utomlands för vård. Turbulensen som råder i landet och längre bort verkar ta hårdare på de som är beroende av det offentliga, samtidigt som idioterna kryper fram och visar sina fula trynen bakom varje sten. Var beredd på att samhället blir mycket värre innan det kommer en riktig vändning och vänta inte på något från politiker. Deras tid är historia. De uppvisar samma beteende som en person som anar att de ska få sparken men de har inte fått det bekräftat än. Låt det koka, förr eller senare flyger locket av och då jävlar blir det åka av. Jag kan inte göra något åt ditt ben men pigga på dig i alla fall.

      Liked by 1 person

  3. Jag blir piggare av din kommentar. Tack!

    Grejen är att jag inte kan äta de mediciner jag fått därför att jag i biverkning fått högt blodtryck XL av just det som gett mig förmågan att gå.

    Då blev jag erbjuden Oxycontin o när jag då flög i taket- det är morfin! så erbjöds jag Citodon som åxå är ett morfinpreparat och jag vill verkligen verkligen INTE börja knarka vid 56 års ålder för att kunna jobba någotsånär…

    Oxycontin

    Särskild receptblankett krävs

    Narkotiskt analgetikum

    Där går faktiskt gränsen, så nu har jag jobbat sen förra torsdan under svåra smärtor och med en krycka att förflytta mig med-

    Gilla

    1. Nej du ska inte peta i dig piller för att kunna jobba. Är du timanställd? Om inte, sjukanmäl dig eller hur man gör sånt. Kontakta vårdcentral eller sjukhus och vik inte ner dig. Ett benbrott läker aldrig 100% när man är lite äldre men det ska inte vara som du beskriver. Är det skenbenet eller vadbenet? Troligen behövs operation och lite metallskrot för att få till det. Support hemifrån är viktigt. I nöd och lust. Kan man stå ut med det ena kommer det andra.

      Liked by 1 person

      1. Jag HAR jobbat 7 månader heltid efter sjuskrivningen då jag satt 9 veckor i rullstol med benet i högläge, å det var nu i Juni efter 2 veckors semester som magen krascha å blodtrycket skenade, har verifierade mätningar så sen den 31/6 äter jag inte Diklofenak längre eller modifierad Alvedon, men har varit tvungen att ta Alvedon två sista dagarna bara på morgonen alles 2 ggr 665 mkrgr och kryckorna fick maken hämta ner från vinden förra torsdan. De la jag bort i okt 2015.

        Jag är fast anställd sedan över 34 år

        story
        https://hexanmexan.wordpress.com/2015/09/14/wakeup-call/
        https://hexanmexan.wordpress.com/2016/04/30/smartlindring/

        Gilla

      2. Jag jobbar inte själv i vården men det finns andra i närheten. Det syns på röntgenbilden att det är en vadbensfraktur. Sett i backspegeln så borde det ha åtgärdats med skruv som man senare tar bort. Att gå på smärtstillande under längre tid ger biverkningar. Har diskuterat sånt här tidigare med en ang. individuell läkemedelsnedtrappning. Det går att lösa även om det känns hopplöst. Tyvärr kräver det att man är stark för att få rätt vård idag. Sök på 1177.se hur du ska komma vidare.

        Liked by 1 person

      3. Fibula spiralfraktur weber typ C läkemedelen jag ätit ÄR uttrappade enlig schema och de är inte värst-alvedon o diklofenak

        Grejen är INTE att jag är i abstinens!!

        Grejen är att de funkade men sabbade mage och blodtryck (Diklofenaken)

        Jag skulle sitället äta Oxycontin tyckte Dr, men jag nobbade det- han skrev då ut Citodon, men det är ju åxå en tung medicin med särskild förskrivning

        SÅNT äter inte jag, thankuvery much, så nu är det kryckor som gäller ett tag tills jag inte pallar jobba längre

        Gilla

Kommentera

