När inte Alvedon hjälper…

….så tar jag en Fuckitol

Slet med frågan om jag skulle fara på middag igår med jobbet till pensionerad fd medarbetare som bjudit sen långt tillbaks, men beslutade mig för att fara iaf. Tog det 5 minuter efter att jag anlänt till att jag fick jag höra hur blek jag var?

Jag ba´? inombords : WTF?? Really? ja just ja, det har regnat i princip 14 dgr o brun som fan var jag i våras eftersom jag varit utomlands både i Mars och i Maj for fucks sake!

Sen det vanliga tjatet om att det ser ut som att jag har ont, vilket bekräftades av mig omgående.

Ingen nyhet längre kan man tycka, men jag drog orsaken till det. En gång till. Samma gamla dragspelslåt. But please, behövde jag få detta mulat i fejan på en gång och flera gånger under de 3 timmar jag bevistade tillställningen…=/

tumblr_nf5rmtgucu1tmqw7oo1_500

Det ”nya” är att jag inte tagit Diklofenak sedan den 31/6 dvs t.om igår 15 dgr. Ingen Alvedon sedan 12 dgr och dessa är det enda tillsammans med jädraranamma som hållit mig bokstavligen på benen och gjort att jag kunnat arbeta 7 månader efter min skada- HELTID men min mage pajade och blodtrycket samt större risk för stroke. Jag har semester nu och har beslutat mig för att inte dö på min post. Fräsch inställning, non?

Diklofenak trimmade alltså mitt blodtryck och sabbade min mage och den morfin jag erbjudits att äta och/eller den Citodon som skrivits ut som kompensation för Modifierad 665 mg Alvedon o Diklofenak- VÄGRAR jag äta. Jag orkar inte börja knarka som 56 åring- sorry

Mmmm, jamen då äter jag i godan ro, väldigt god mat bjöd värdinnan (efter att jag vänligt men bestämt försökt poängtera att jag inte har ngt behov av att i denna middagssituation ”bikta” mig?) -och oj vad jag inte ”kom fram” med det budskapet

Right?

Trevlig snitslad bana runt värdinnans hus med roliga frågor och sedan uttrycks”oro” för att jag bär efterrättskålar- ber nån ta emot dem eftersom det var 11 st skålar- båda mina händer behövdes att hålla dem…. jag kunde inte hålla alla i en hand och samtidigt hålla mig i dörrkarmen med den andra handen för att kunna ta de två steg ner i inglasningen som krävts-

Det hade bara varit att ta emot dem och inte göra affär av det överhuvudtaget

Sen ytterligare ”tjat” om hur dåligt jag går och hur ”blek” jag är. Inlindad i ”omsorg” förstås..vilja väl. Men seriöst- vem blir glad av att höra hur dåligt man går efter ett helt år i samma sällskap på en arbetsplats och hur BLEK jag är??!

What about- ”Hej vad roligt att se dig?”

Fan vad less jag blev så jag smsade make att hämta mig. Trist på en förväntat och annars trevlig kväll. Med en klump i magen åkte jag hem i fast förvissning om att samtalet sen handlade om mig

Idag tar jag en Fuckitol. Jag tror den hjälper både mot för lite solsken, hälta och ”välmenande” skvaller.

Foto nedan- Min ”bleka” nuna i Torsdags efter middag med lagens långa arm på ”Stadskällaren” ngt som fick dem magsjuka men jag å make klarade oss! Phieeeuh!

IMG_20160714_215347

IMG_20160714_215104

Fuckitol är underskattat Idag ska jag överdosera

One thought on “När inte Alvedon hjälper…

Kommentera

