När godhetsposörerna använder sina egna barn i kampen mot ”fel” politik

För den som inte tror att detta är en riktig person – kolla på hans fortsatta haveri HÄR på hans blogg.

Vi förklarade tidigt att det som var bra med alla partier (utom Jimmies) var att de tyckte att man ska hjälpa familjer som tvingats på flykt. För min son var detta självklart.

Jag är sjukt stolt över min son. Han vill så väl, han är så snäll han är så smart. Han fattar så mycket. Denna omedelbara reaktion var så stark, så fin, så ledsam.

slut citat Landin

HÄR kan man läsa mer om honom, hans djupa engagemang i människorättsfrågor och den blinda fläck han har för sin egen påverkan och det egna ansvaret för sin sons gråt som han sen lägger ut på twitter. Magiskt obehagligt

Karln är oförmögen att se vart han själv slutar o hans femåring börjar. Försökte ge honom feedback på detta osunda förhållningssätt HÄR

Says it all

2 thoughts on “När godhetsposörerna använder sina egna barn i kampen mot ”fel” politik

  1. Hej.

    På gränsen till psykisk misshandel, skulle jag säga.

    Förklara för barnet när det frågar är en sak, och att förklara på sådant sätt att barnet både förstår och blir klokare tar bort skräcken och obehaget barn ofta känner inför så kallade stora frågor. Okunskap är det som föder rädsla, och förnuftets sömn föder monster, något som Landin oavsiktligt ger ett mikro-exempel på.

    Jag har genom yrket stött på både föräldrar och kollegor som konsekvent väljer att förenkla och fördumma sina svar på barns frågor, samt att svar enligt följande:

    Barnet: ”Varför sker [händelse]?
    Vuxen ”Därför att [grupp/person] är dumma/onda.”

    Föga förvånande då att sådana som Landin blir en metaforisk Hindenburg på twitter, när den godhetsritual de är vana att belönas för istället kläs av som det trams det är frågan om. Landin har nog aldrig sett fotografierna på diverse diktatorer där dessa kramar barn, och höljer sig i barns förmenta oskyldighet och ärlighet.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Liked by 1 person

    1. som sagt; ”emotional victims effect” är begreppet rent vetenskapligt. Landins barnvittnesbiktande skulle stödja hans politiska ställningstagande. HAN ikläder sig ”barnets oskyldighet”- barnet vittnar om den naivt humanistiska hållningen – den att vara alltigenom god. Den som är alltigenom god kan ej kritiseras då denne ”bara” ju är ”god”

      Den ”gode” behöver inte ta med några som helst parametrar till den ställning denne tar ty godheten är den religion till vilken denne bekänner sig och den som kritiserar, kritiserar en ”god” alltså måste kritikern per definition vara ”ond”

      Den hållning Landin tar i kraft av sitt gråtande barn som edsvuren vittnesbärare för ”sanningen” är alltså densamma vilken religiös tillbedjare som helst tar i kraft av sin grupps sin klans gemensamma totem

      En journalist som utmärker sig särskilt i genren ”emotional victims effect” är Expressens Frida Boisen som i alla sina krönikor knyter ihop sin åsikt med en tes som sen ett eller flera av hennes egna barn bekräftar.

      Det senaste alstret angående Nice innehåller detta;

      ”Barnen är lika skakade som vi. För vi pratar inte om något annat denna morgon.
      Jag vet att andra föräldrar tänker annorlunda. Att barn inte behöver veta.
      Jag tror med all respekt att det är att underskatta de klokaste personer som finns.”

      samt

      ”Jag ljuger inte för mina barn. Jag tror att det finaste vi har, också förtjänar den största respekten. Svar på sina frågor. Jag tror att de förstår att vi vuxna förstås inte har alla svar, bara för att vi är vuxna. Jag vet att jag inte har svaren.”

      sen ett avslutande tröstens ord från i detta fallet hennes 11 åring;

      Samtidigt orkar jag inte vara rädd. Det blir ju inte roligt att gå omkring och vara rädd hela tiden, säger 11-åriga dottern.”

      slut citat

      Före det var det väl ”Aldrig att jag skall låta min åttaårige son bli en av er”–ang sexövergreppen på festivaler. I den krönikan vittnar hon dessutom att hon sexkränkts hundratals gånger…

      ”Om jag själv blivit tafsad på? Fler gånger än jag kan räkna. Inte tiotals gånger. Utan

      hundratals. Sedan jag först fick bröst. Först av killar i högstadiet, av äldre släktingar, av män på krogen, av män på jobbet, av män i barer, av män på dansgolv, av män på spårvagnar, av män i köer.

      Ja, ni hör den röda tråden: Av män.
      Inte av alla, men av alldeles för många.

      Aldrig, att min åttaårige son ska bli en av er.
      Det är mitt ansvar som förälder. Det är allas vårt ansvar som har pojkbarn där hemma. Det är här förändringen börjar.”
      slut citat

      Hela hennes släkt är alltså fylld av incestuösa tafsare, hennes manliga arbetskamrater tafsar, hon har tafsats på i köer, barer, på dansgolv, spårvagnar, krogen osv

      Jag undrar vart hon arbetat, den arbetsplatsen måste ju flaggas för??

      Hur ska hon kunna skydda sin son 8 årige son under de förutsättningarna? eller sin 11 årige dotter? och hur är det ens möjligt att det sprutar ut ”pojkbarn” med sexövergrepp som specialitet, födda av och uppvuxna med goda kvinnor som de ju är?

      smaka på detta än en gång;

      Jag vet att andra föräldrar tänker annorlunda”

      och

      ”jag ljuger inte för mina barn”

      Andra föräldrar tycker per Boisendefinition INTE att barn är det finaste de har??? Boisen är rätt, gör rätt och tycker rätt och detta efter att ha konsulterat sina barn. Detta har pågått under så lång tid att det har blivit en driftkucku på twitter.

      När då Landin kommer ångandes på den rena heliga barnvittnesbörden blir det to much. Han är dessutom en ”sakkunnig” god människa som föreläser om sitt engagemang och tycker att han inte på något sätt gör fel då han dels använder sig av en femåring för politiska poäng pch dels lägger ut denne 5årings ”äkta intensiva gråt” cit Landin, som han dessutom själv berörs djupt av som en ”fin reaktion”

      Herregud, och medhåll i sitt kommentarsfält får han dels av en reporter på DN och dels från en Sverigesradioarbetare (förutom då av den vanliga yttervänstern huserade på Söder)

      Gilla

Kommentera

