När självhatet blir till konst

Smygändrad grundlag

smygändrad grundlag.png

5 thoughts on “När självhatet blir till konst

    1. Bör i ärlighetens namn sägas att artikeln på SVT Nyheter är från november 2010 (vilket förstås inte gör saken ett dugg bättre). Eftersom grundlagsändringar kräver 2 beslut med mellanliggande val har jag alltid undrat när det första beslutet togs. (Jag var bosatt utanför sverige till 2008, så vet inte om jag missade debatten inför det första beslutet, eller om det inte vara någon debatt då heller.)

      Liked by 1 person

      1. Jag har svurit över den här grundlagsändringen många gånger och tagit upp det i diskussioner. Har planerat att skriva ett uppföljarinlägg till mitt inlägg i torsdags (Om Jo Cox och varför jag, tyvärr, inte tror på #Brexit) där jag tänker ta upp lite tankar så här om efterspelet till omröstningen och grundlagsändringar rent allmänt. Blir kanske idag eller imorgon. (Håll ögonen öppna om du är intresserad.)

        Gilla

Kommentera

