Vänsterstaden Umeå som skiter i äldreomsorgen men satsar på kultur och miljö

HÄR

På lokalTVnyheterna får vi ta del av att Umeå nu kandiderar till att bli ”Miljöhuvudstad” man har ju avverkat det här med ”Kulturhuvudstad”

Kan man snacka fokusförskjutning??

Umeå äldrevård

Jag har svårt för Caviedes sen han ringde min kommun och skulle ”bevisa” att jag ljög om att kommunen tagit bort lönetillägg som jag och ca 70 personer till fick i samband med en drive från arbetsgivaren där den som gick en riktad utbildning under ett halvt år (jag gick  1999) då fick 200 kr mer i månaden för visat intresse av att uppdatera sina skills för yrket.

Jag kritiserade Kommunal.

Det skulle jag inte ha gjort, men alltså blev jag ett godkänt mål för en landstingspolitiker? JAG är vare sig politiker- journalist eller med i någon förening. Jag är en sedan 30 plus tillbaka hårt arbetande korpulent kvinna som närmar mig sextio, som skulle sättas på plats

Caviedes är S politiker med ansvar i patientnämnden och landstingsåpolitiker

För bara ett par år sedan drev han Umeå/SSUhemsida med Che´Guevara in front. Han har dock coolat ner sig ett par hekto sen han kom upp sig i smöret. Men att ha en Che Guevaraanhängare och landstingspolitiker som ringer en vårdarbetares arbetsgivare kändes rätt ofräscht if u ask me.

Jag var inte den ende som kollat in detta=)

Det är inte första gången radikalism inom SSU kommit till ytan.

”Har Moskvakommunisterna tagit över SSU Umeå?”, skrev partikamraten Stefan Dalin på en s-blogg, 2008.

SSU umeå

Nåja. Jag håller med Caviedes angående de failade miljonerna, men hur trött? skittrött? fackordförande är han om han lallar på i dumburken om det nu? på en direkt fråga framför en TVkamera?

Han skulle väl varit på det för fucking länge sen?

6 thoughts on “Vänsterstaden Umeå som skiter i äldreomsorgen men satsar på kultur och miljö

  1. Umeå är inte den ända kommun som har skeva ekonomiska prioriteringar. Här, där jag bor, satsar man nu på att ‘hänga med i tiden’ och upprustar det lokala museet med ett antal miljoner. Det blev också klart i veckan att man tillsammans med grannkommunen kommer att fortsatt bedriva ‘konstgjord andning’ på det tivoli som finns direkt utanför i Vänern. Kostnad: sjusiffrigt belopp. Ett projekt som uppenbart innan det byggdes inte skulle ekonomiskt sett gå jämt upp, men allt för miljön som det heter … [/sark]. Jo, tjena! Den kommunala omsorgen? Gissa …!

    Det finns tyvärr fler, nu döda, vänstervridna folkmördare ‘ledare’, som i princip upphöjts till helgon och än idag har anhängare … Vissa är uppenbart obildbara. Historien har tydligt visat att vänsterideologier är inte skapta för att fungera ur ett samhällsperspektiv.

    Liked by 1 person

  2. Hej.

    Sett nerifrån i Sverige kliar man sig i hu’et åt norrlänningars sosse-nostalgi. Å andra sidan är ju exempelvis Malmö ett praktexempel på sossestyre.

    Kanske vi kan ordna någon sorts folkutbyte? Alla som invandrar i Sverige måste bosätta sig norr om Dalälven i minst arton år, innan de får flytta, annat än från Sverige? Det hade nog ändrat viljan att rösta för massinvandring och bidragspolitik – för jag antar att sosseriet i norr gör som här: skrämmer till sig röster med att hota med sänkta bidrag om någon nysvensk röstar fel.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare
    Ps På tal om oegentligheter: vid senaste valet bevittnade jag och två andra hur en vänsterpartist (eller annan extremvänster – det kan vara svårt att artbestämma) avlägsnade en decimetertjock bunte valsedlar från vallokalen. Intresse från förrättarna? Noll. Ds

    Liked by 1 person

  3. För att inte tala om alla de unga vuxna med funktionshinder som inte kan flytta hemifrån på grund av alla idiotiska prioriteringar.

    Intressant är också att Umeå är en kommun som avslår ungefär hälften av alla ansökningar där det handlar om skolbarn som behöver extra stöd i skolan pga särskilda behov som olika handikapp medför.

    Jag är så evinnerligt trött på Umeå! Att jag har världens bästa jobb och trivs så bra med mitt boende så skulle jag ha flyttat från denna stad. Det är ett som är säkert!

    Hejja dig! Blir lika glad varje gång du skriver. Kram

    Liked by 1 person

  4. Haha.. min telefon och jag är inte riktigt vänner idag men slutklämmen på min kommentar går säkert att tyda ändå 🙂

    Umeå blir långsamt sämre på tusen sätt .. men tänk vad fiiint det blir med alla skrytbyggen?

    Liked by 1 person

Kommentera

