Just nu tog det tvärstopp

Man har att välja på denna reaktion….klicka pilen

….eller denna….man kan ju iaf vara glad över att slippa amma?

Tror ni att jag hittar på? Tror ni att jag överdriver? Tror ni att jag är en random ”främlingsfientlig” jävel?

KOLLA

överåriga barn

Skånepolisen har anställt en gränspolis som inte vill ta kvinnliga kollegor i hand. Helt i Sin ordning eftersom religionsfriheten- som denna kvinna tolkar den- går före friheten från religion- även inom offentlig förvaltning. Vad ända in i glödheta jävulskap är detta?

Igår var min enda lediga dag på denna 52 timmars vecka. Var på ett möte 2 timmar kallad som obligatorisk mötesmedlem av projektledare i min andra befattning som kunskapsbärare. Det fanns två nivåer: valfrihet och obligatorisk. Mitt namn stod under obligatorisk. INGEN skada på mitt jobb då jag var ledig å gick på ledig tid. Men…

…blev högtidligt ifrågasatt av min chef då jag meddelade att jag växlar in de 2 timmarnas övertid mot 4 timmars städning och bärande av grunkor på min arbetsplats idag vilket innebar att jag jobbade bara 15-21:30 istället för 11-21:30=10,5 timme. Sådant kunde inte hon besvara..

Ingen vik behövdes och min reglerade kompensationstid gjorde nytta för mig i min €%&# belägenhet med ständig värk. Så jävla trist med detta bemötande att jag bokstavligen spyr

Jag har nu jobbat 6 månader heltid efter mitt benbrott och har 7 pass kvar till semestern och tycker att det funkat, visst har jag problem, but I can”handle it”.

Men jag tappade det totalt på min kammare. Fick yrsel hjärtklappning och ville skalla nån blodig. Gjorde saken bättre att det var storm som gav 17 timmars elavbrott noll kaffe, inget vatten= ingen dusch, å tre kalla korvar i kistan innan jag gick på i em? Nope not much.

Höga hästar i lätt gallopp och hög svansföring, ingen jävla läxa från förra sommarens haveri? nejdå nejdå, inte fan jobbar vi i samma firma.
IMG_20160608_222135

Precis nu tog det stopp. Endast lojaliteten till mina arbetskamrater stoppar mitt psykbryt för nu och en major sjukskrivning, men fy för satan vad jag är förbannad. Imorrn ryggakuten, träna och sedan jobba, medicin som jag inte vill äta men måste men som kan sabba mig totalt.

iufefrf

Bita i gallret -slicka på järnstolpen i minus 20 och pissa på elstängslet för att man har ansvar och arbetsmoral!? En liten putt hit, eller dit spelar så stor roll.

giphy1

giphygiphy2

what-a-feeling

13383723_10157185141605713_27641189_o

Göteborgsposten Kommunens klädkod- ingen djup urringning

Förutom ovanstående nöts vår räddningstjänst och poliskår av allsköns idioter och tänk på hur det ska funka framledes…

One thought on “Just nu tog det tvärstopp

  1. Hej Mexan! De ”överåriga” kommer att ändra sitt födelsedatum vid Migrationsverket, så snart de erhållit PUT! Och detta är möjligt, i särbehandlingens land!

    Liked by 1 person

Kommentera

