Pessonalfest

Avtackning av tre pessonal igår på stans äldsta Kinakrog. En går i pension, en har fyllt 60 å en byter arbetsplats.

Som det låter en rätt medioker tillställning, kall soppa som fick hettas upp, Sataysås som var gul och smakade curry

Så här ska Sataysås se ut. Bilder lånade från nätet. Den blir alltså inte gul eftersom man inte har i ngt som färgar den gul typ curry eller gurkmeja20120215_172636-blogg

img_2862

Det finns recept med röd currypaste och även med gul curry, men då ska man fan erkänna att man använt curry och kanske konstatera att man använt för mycket så det tagit över, och inte säga att det inte är currysås. En sås där curry framträder tydligt är en currysås

Beställer man Sataysås vill man ha jordnötssmaken, jordnötter ska alltså vara i centrum för smaksensationen. Punkt

Några exempel på recept

snabbvarianten

1 bit färsk ingefära, ca 25 g

3 vitlöksklyftor

1/2 burk kokosmjölk, 200 ml

5 msk jordnötssmör

1/2 – 3/4 dl sweet chilisås

*******

kokas ett tag

Jag gör god Satay och använder crunchyvarianten på jordnötssmöret och riktiga nötter som jag grovhackar i sist

….och detta recept är också bra!

Sånt där irriterar mig olidligt.

Dock var servitören oklanderlig och vi var ju på plats så det var ju bara å umgås efter omständigheterna. Skrev ihop fyra låtar som jag sjöng för dem var och en.

Alla åkte hem efter maten – väldigt tidigt alltså, så det var bara jag å två arbetskompisar som tog en öl på ett knökfullt Bishops. Jag for hem 23:27. What a ”party” =)

Våra vikarier smsade att vi var välkomna på efterfest på sjået.

På menyn; Melon och munspel och jag säg int ome´, det kunde ha varit ett nog så gott alternativ hahaha!som man utvecklar till lite mer wild and crazy fruktbruk och munspelande på småtimmarna…vart det för snuskigt tyckte du? Ta ansvar för din egen fantasi! JAG har sjuk humor men inte så sjuk att jag skulle se mig själv ätandes banan efter kl 24:00. Det görs med fördel kl 07:30

honungsmelon-11033rjdh9tya9

Nåja vi fick ett par goda skratt för en av mina arbetskompisar har gjort så mycket roligt både i jobbet och privat att det skulle bli en bestseller

Gårdagens återberättade händelsebeskrivning med föremålet i centrum;

Skall hämta barnbarnet och säger sin egen vuxne sons namn istället för barnbarnets varvid personalen kommer med ett barn, med sonens namn som naturligtvis inte hade ett dugg lust att följa med den skumma helt okända tanten

cruella-de-vil-glenn-close

Nu ska jag sola en stund, fika på altan och göra en hårinpackning för i em blir bröllop med 80 inbjudna så det kanske blir lite mer swvängigt!

tolable-david-harmonica-dance

Fö var jag otrogen mot min make i Grekland. Blev svårt förälskad i en fd rysk konsertpianist, men det blev inte mer avancerat än grupphångel med ryska kindpussar med hennes man och min kompis =)) Fi fan så underbara människor

Nedan Irina dancingqueen!

Irina

Men under tiden? …

…..gräddar jag våfflor..

tumblr_mugwvlrb9k1rdh9azo1_250

 

Kommentera

