Smärtlindring

Igår köpte jag en TENSapparat på Classes, den har jag avslutat gårdagen med och sitter i skrivandes stund fastkopplad i med apparaten i byxlinningen och elektrodplattorna på knä och fraktur. Bra skit! Känner mig lite som Robocop med plattor på och ”ryckningarna” Min förhoppning är att det ska bli typ så här

FÖRE TENS

giphy2

EFTER TENS

tumblr_me14djypg21qfr6udo1_500

Nu ska jag bli lite privat för serrni jag jobbar heltid med knä på vänster ben som ser ut så här

Knä

….och en fraktur på det andra som såg ut så här enligt röntgen 31/5 2015

Röntgen nybrutet

Utlåtande röntgen 31:5

…och 9 dgr senare..hoppsan?

Röntgen lätt isärsprängning 9:6

Isärsprängning fotledsgaffel

Grekiska det där men så här heter de stora delarna i ankelområdet-bild från nätet

ab1

Min fraktur hette Weber typ C

fotledsfraktur1

Så? Jag hade alltså en lös benbit som flyttade på sig och hade iaf en ”lätt isärsprängning” av fotledsgaffeln??

eller, jag hade redan en ”lätt isärsprängning” av fotledsgaffeln den 31/5 som missades? och den lösa benbiten sket man i? och vad i h-vete menar man med att det 4 mm stora ”möjliga frakturfragmentet” skulle kommit från? om inte från mitt jävla ben då jag bröt det –

”inte säkerställt datum”?

Beemeades det dit från yttre rymden medan jag sov och då jag klev upp funkade det som kryptonit och vred sönder benet?

Hur som helst har jag köpt ut röntgenbilder på cd och nu har jag lusläst journalerna som finns på ”mina vårdsidor”!

Det finns en läkare av alla -fler än 7 stycken- som jag behandlades av förra sommaren, som jag har förtroende för. En ortopedkirurg på inlån från Malmö som direkt han såg bilderna sa att han skulle skruvat ihop frakturen om han varit ansvarig initialt vid akutbesöket.

(Nåja, den ortoped som till slut -efter att ha kommit tebax fr semestern-skrev ut Modifierad Alvedon och Diklofenak efter 12 veckor varav de 2 sista var ett inferno av dygnet runt smärtor, kan jag åxå ha fördragsamhet med.

Men de andra puttade mig vidare under sommaren, till nästa å nästa ATläkare som Fia med knuff. Semester och ”nån annan”är honnörsorden i många branscher. Ingen tog adekvat ansvar och gav mig en åtgärdsplan. ”Åj det har inte läkt” och ”Åj vi får sätta nytt gips” och ”Åj det har inte läkt det får bli Ortos, inte stödja nåt”

Det hade besparat mig mycket lidande och förkortat min konvalescens/sjukskrivning

Jag är inte bitter…=// ”ringa callus” betyder att beneländet inte läker som det ska, det bildas ingen benmassa

röntgen långsam läkning 10:7

Röntgen långsam läkning 18:8

Min bästa vän ”Rulle” under många månader

2015-06-04 07.45.592015-07-10 13.39.21

 

Här nedan har det gått 12 veckor och jag har varit utan gips och ortos i tre veckor (sprutorna är de jag tog själv varje dag mot blodpropp. 41 dgr) Kunde ställt upp i Avatar när som helst då blodförtunnande gör just det- förtunnar blod och man blir eeeeh..blå?

2015-08-07 20.40.21  ”Jätteskönt”

sjukskriven heltid 31/5-19/10, halvtid 19/10-29/11 2015 o sen jobbat heltid sedan dess- dvs 5 månader och jag är inte besvärsfri ännu. Har värk och sticksmärtor samt ”klickljud”vilket känns också- skitläbbigt! från benet i vissa lägen och då jag gått ett tag. Normalt?

Numera är jag bara svullen ibland och inte så här mycket! Jag har haft fotledsstöd och sedan flygstrumpa i ett par månader

6/10- ”totalt helt läkt”

Röntgen 6:10 läkt

8888866439198

Ska boka tid hos min sjukgymnast och kanske få lite mer tips å råd än vad jag kunnat läsa mig till. Hur som helst ger denna grunka med sina elektriska impulser inga biverkningar och det är av stort intresse för mig som tvingas äta starka mediciner för att kunna jobba och dra ihop pengar för att hålla bla denna för Svensk välfärds utveckling ovärderliga donna under armarna.

Tensapparaten må hjälpa mig med smärtor i min kropp. Mot smärtor i min knopp som nedanstående ger mig- har jag inget förslag hur att lindra..

Nån som vet? Att detta är lagligt är en skymf mot alla skattebetalare i landet, det är oacceptabelt och som jag ser det finns snart inga argument till att betala skatt öht

HÄR

Bermudaz

Jag har sökt jättemånga jobb sedan jag slutade som GD på arbetsförmedlingen. Jag ville tillbaka till operativ verksamhet. Jag vill gärna stötta andra chefer med min kompetens och erfarenhet, den är ganska gedigen och lång.

Vad har du i lön?

– Jag har min gamla GD lön fram till augusti. Den ligger på 142 400 kronor i månaden. Lönen från Migrationsverket räknas av från den summan.

Hur mycket har du i lön från Migrationsverket?

– 80 000 kronor, men det handlar inte om pengarna. Jag hade tagit det här jobbet även om det var noll kronor i lön fram till augusti.

Ja, för då hade du ändå haft 142 400 kronor i månaden eller hur?

– Ja.

150 år av skatter LÄS!

Så? jag kämpar dagligen, gör min plikt och går faktiskt bokstavligen på benknotor ben mot ben och drar ihop till det allmännas väl och ve. Det ”allmänna” har tyvärr fått en helt ny betydelse och min framtid är enligt statens förhoppning att jag lojalt sliter och håller käft för att slutligen med taxkorta ben lämna in, helst med en snabb infarkt utan för mycket väsen och sjukvårdskrav.

Funderar;

Kistjäveln blir iaf mindre då man dör med taxben och förresten hade jag iaf tänkt mig att skita i den, bli inrullad i ett gammalt renskinn och soltorkad i en träställning. Kremering ökar ju jordens uppvärmning och det vill man ju inte medverka till och att sluta som en ”lappkebab” till Korparna är inte helt fel

shroud_platform_36360c53-9f36-4484-aee4-1ab122eaa94b_grande

Men nu blev det för tungt! Så nu kör vi en GLAD positiv selfie för omväxlings skull. Är dålig på det, men här kommer en färsk från häromdan. Jag är ju innerst inne en glad kåt och tacksam kärring!

13122333

IMG_20160428_115506

3 thoughts on “Smärtlindring

  1. De inledande röntgenbilder ser t.o.m. ut att göra ont. Har haft p.g.a. blodproppen haft nästan lika svullet ben från knät och neråt med värk i tårna som följd. Bra nu p.g.a. propplösande/blodförtunnande medicin. Fermenterad dryck är ajja bajja …

    AB-S kommer aldrig under sin tidsbegränsade anställning kunna göra skäl för sin lön. Som om hon gjort det tidigare …

    Liked by 1 person

Kommentera

