Brolle Juniors arsle och jordbävning

Här är man borta en ynka vecka och ni kan fan inte sköta er!

Efter en härlig vecka i Kanarisk sol kommer man hem och upptäcker att det varit jordbävning hemma; den största på hundra år, ett miljöpartistiskt kommunalråd kallar en borgerlig kvinnlig debattör för ”korkad sak” och ”jävla drevande as”på twitter. Det är terrordåd i Bryssel med massor av döda och skadade, och igår small en massa folk ihjäl utanför Bagdad på en fotbollsmatch.

Noterar förutom ovanstående att en internationellt efterlyst man tagits av lokalpolisn hemma, att Dan Eliasson försöker övertrumfa Ygeman i landsfaderlighet och tar fram kreditkortet och utropar från sin hembyggda minaret som en blandning av KingKong på Empirestatebuilding och flygtornet på Arlanda att han är HANDLINGSKRAFTIG! så jävla handlingskraftig att polisbristen han nyss upptäckt ska tjipptjillevipp åtgärdas genom 700 nya polisers anställning.

Ygeman, vilken i sin tur länge axlat manteln av handlingskraft då Löfvén fumlar runt i tillvaron utan just nämnda skills muttrar i förbifladdrande TVnyheter att Eliassons intentioner möjligen kan ha relevans men inte just nu och inte utanför budget…

Allt är alltså precis som vanligt! Regeringen är en samling klåpare som nafsar varandra i bakhasorna, knuffar varandra från piedestaler och leker hela havet stormar fast det är just vad det gör på riktigt. Så ovärdigt! Så osmakligt! Så förtvivlat skrämmande!

Kollar det nya sk debattprogrammet ”opinionLive” i repris där programledaren Olle Palmlöv lyckas reta upp Mona- jag kan det här med terrorism– Sahlin genom att berätta en sanning rätt upp i fejan; nämligen att hon aldrig lyckats klämma ur sig en seriös kritik mot Jihadism UTAN att klämma fram en farlig nazist ur ögonvrån.

Nämnda debattprogram är en pyttipanna av dålig ordning och sittande studiopublik som mest liknar ett gäng kvoterade statister. Syns inte minst en hijabklädd kvinna eller kepsenförortslookalikesnubbe i varje kameravinkel skriks det förmodligen i kontrollrummet. Det enda som verkar förberett är alltså hur folk ska se ut och var de ska sitta för att det ska vara en ”public service blandning”. Undrar om ”Rättviseförmedlingen” har ett finger med i spelet?

Eller förresten, det har de inte för då skulle det inte finnas så många karlar med, eller förresten det stämmer, för det är flest ”rasifierade” män med i studion och de är ju högre värde i, så därför kan de finnas/synas.

Karaktären den arga ilskne –nu är det nog snubben- HAN ”får” vara vit medelålders och lite plump han=) Jag skrattar så tårarna rinner.

Den kanariska solen var varm å skön. Stöter på en arbetskompis på flygplatsen på Gran Canaria som använt pannan som stekpanna =) eller hur Marre?

Vi äter fantastisk mat på Quetal i port de Mogan, vårdar och ömson skäller på en sjuk make som tillslut letar upp en läkare vilken tycker att det lämpligaste är att sticka en spruta i vardera skinkan på honom två dagar i rad och ta 2000 spänn för det.

Han vart öm i röven som en nyförlöst kvinna och vinglade fram som ZebMchan i två dagar.

Sviten vi hade var helt magiskt bra läge på! som tur var, för där kunde han ligga och växla sovande med läsande medan jag låg i en solsäng och zippade champagne med havet ett par meter framför mig på ”egen” gräsmatta (bild nedan stulen på nätet) Men sååå värt!!

suit princess 2

Vi vinkade av svärmor med make, som av en slump oss ovetande bokat samma hotell fast två veckor och tog vår förbeställda flygtaxi som bara tog 30 min istället för bussens 2,5 timme till flyget.

Imponerande logistik på den flygplatsen och STOOR skillnad mot för grekiska diton kan jag säga!

Det är ju ändå påsk så jag fyllde mitt påskägg med smink, krämer och kvinnomackapärer, sprit och ädlare sprit plus en å annan present och avslutade semestern med pommery på planet till den lilla skitheta matlådan med typ kalops å mos fast utan rödbetor, MEN med liten fuckin sillröra till förrätt typ Nubberöra. Nåja, Champagne passar till allt.

.och Jo! Kära Göteborgare som vi träffade alldeles för sent fast vi var grannar! Tusen tack för en toppenkväll i onsdags, skickligt att bli utsnörda från hotellets alla nöjesplace i alla fall eller hur 🙂 !? (inte pga att vi misskötte oss på ngt vis utan pga att de stängde allt eftersom)

Enda dagenefterkvällenföre som jag hade skallebank faktiskt! Ett stort grattis i efterskott på din 50årsdag i torsdags då du redan åkt hem.

Nedan; EwaL som blåser ut ljusen

birthdaybritney

(jo, Stena skvallrade) Vilken kväll vi hade på hans restaurang!! Det var en upplevelse för livet! Vi bjöd min svärmor med make och jag tog en massa kort som jag ska lägga upp! F.ö fyllde jag å maken 108 år den 20/3

 

HÄR är mer fakta för den som är intresserad av att besöka Quetal)

Menyyyn oh my god! Allt var sååå gott, he knull ner i halsha som Kexet skulle ha uttryckt det. Det var en show från början till slut. Tiden sprang iväg och plötsligt hade vi ätit och druckit nästan 5 timmar!?

Stal en bild på nätet på Mr ”Stena” himself och en del av matkonsten

quec2a6c3bc-tal-lp-1316-1-e1413218306999

Svärmor med make åt ingen frulle dan efter moahahaha! Hon stönade redan efter 2 rätter och vinet! Mmmm mmmm mmm!

Har läst ut ”Öppnas i händelse av min död”slash kvinnoboken” som jag lät gå i arv till andra grannfrun Anneli och jag är nu inne på deckaren! Lärde självklart upp den finska grannfrun som flyttade in i er svit hur man hämtar bubbel då man har högsta inclusivenivån, gav dem en flaska som vi hade i kylen som hon häpet och glatt tog emot innan vi drog igår!

EPILOG;

Så, var kommer då Brolles arsle in undrar ni? Josåatté..han var på semester med sin familj och bevistade samma flyg på dit och hemresan inkluderat väntetid på Skellefte flygplats Fahlmark förra lördan. Där gav jag honom beröm för den restaurang ”Tapas de papa” som han är delägare i uppe i Lule. Jag å mina tjejjor intog ju en grymme middag där den 4/3 på vår årliga spa och champagnehelg. Kan verkligen rekommenderas! HÄR ett bra blogginlägg om Brolles place och deras egen INSTA

Med trötta ögon och en Fiffi som knep så jag kunde svarvat en Rokokoljusstake eller vässat en penna köandes utanför flygplanstoan sent igår kväll i luften somewhere over the rainbow ….så var det min tur och poff! öppnades vikdörrn och en lika tröttögd brunbränd Brolle passerade en ögonfranslängd framför mig vilket fick mig att undslippa ett fånigt ”Tja Brolle”! å han ba´”Tjena tjena”

Två sekunder senare satt jag på en toasist ( jag var aspissnödig!) kunde släppa på och min kropp förnam en behaglig temperatur i de nedre regionerna. Jag hade inte hunnit pissa på mig, men ringen. Inte DEN ringen (snuskhummer) utan sittringen– den var alldeles varm!

Jag satt där å pissfnittrade utan skam i kroppen då det gick upp för mig att mitt arsle och Brolles just mötts, om än med några sekunders mellanrum och att mitt arsle därmed hade haft en sammantaget bättre semester än min älskade makes dito.

Vi avslutar väl med sammetsrösten dårå.. =)

 

….och när jag gör så här mycket jävla reklam för Tapas de papa och Quetal så MÅSTE jag lägga in CG´s i Luleå också! Blir aldrig besviken på deras mat, service, stämning osv! Älskart!

HÄR har jag skrivit om ett av våra besök där! och HÄR och HÄR

För Petter har en särskild plats i mitt hjärta och gomsegel! så ung och så många strängar på sin lyra! Fantastiskt driv och kvalitet på varor och vilken service!?  Som gammal kärring mår man som en ung prinsessa efter ett besök på CG´s 4 sure!

Vad har ni för ambitioner och förväntningar?

Vi vill bidra med kunskap och kvalitet till restaurang Luleå och hoppas att folk ska bli hänförda vid ett besök hos CGs. Målsättningen är att det blir ett omtalat ställe som folk tycker det är både gott, roligt och trivsamt att gå till – både nu och om fem år.

cit Petter för ett par år sen. Intentionerna stämmer.

bild lånad härifrån

petternyberg

Nu ger jag mig!

Nu är makens hembakta scones klara och vi ska äta en seeeen eftersemesterbrunch!

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Brolle Juniors arsle och jordbävning

  1. Hej Mexan! Vilken härlig och fötjänstfull semester du haft! Välkommen tillbaka till hemlandet och hemkommunen, som successivt förfaller och ingen förstår att Sveriges resurser är begränsade och hushållen inte bara kan konsumera och bo med lånade pengar.

    Liked by 1 person

  2. Tack Mia!

    Det värmde och jag kände verkligen att jag är värd det! Sparat och gnetat trots sjukrivningar så det är underbart att unna sig och sova läsa äta dricka gott och älska sin man =)

    Så otroligt tragiskt med terrror å skit, man missade inte det så klart där borta, men man känner att man bara skulle vilja kapa all nätaktivitet-tillskansra sig medel och dra från landet till en safe spot. Om det finns nån =/

    Vårt lands styre är kaputt och då genombrottet kommer räcker det inte med vare sig arga insändare blogginlägg twitter eller knutna nävar i fickor

    Vi har INGEN som helst susning om hur det ser ut i ett samhälle som brakar igenom och jag håller så mycket med Dick Erixon idag (å alltid förresten)

    ”Låt oss stå utanför Islams inbördeskrig” —****Så himla bra skrivet!****—

    ”Det är dags för den muslimska världen att ta hand om sitt eget elände.

    Västvärlden måste sluta underlätta för den muslimska världens makthavare att fortsätta sina interna maktkamper och lämna till den kristna världen att ta hand om det mänskliga lidande detta medför”

    slut citat Erixon

    http://erixon.com/blogg/2016/03/lat-oss-sta-utanfor-islams-inbordeskrig/

    Tycker det är fantastiskt att Rapport rapporterar om att turistnäringen i Turkiet tar stryk då vår egen hotas?

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153505653973231&id=560498230

    Gilla

Kommentera

