Hederliga vänstern

Påminner mig jävligt mycket om en diskussion jag hade med en rättrådig hyvens gubbe på VKbloggen för några år sen. Han påstod att lidande för äldre på kommunala boenden var bättre än de lidande som eventuellt utspelade sig på privatägda/drivna äldreboenden.

Mer cynisk är det svårt att vara. Ska man måsta utveckla sakfrågan och fundera över den åldrige vanvårdade som ändå biter ihop och tänker; ” Jamen jag och mina liggsår, min krångliga mage och skiten jag ligger i, är ändå en produkt av kommunalt drivet boende- upp till kamp mot kapitalet, sista striden det är”

Kommentera

