Då Hanif Bali räddade mig….

En av mina kära arbetskompisar drömmer de mest bizarra drömmar ofta. Det är ett rent nöje att få dem återberättade =)

I natt drömde jag att jag åkte luftsläde. Ja, typ tomtens fast utan Rudolf med polare framför. Jag hade rymt från ett åsiktskorrektionsläger och den som hjälpte mig rymma var Hanif Bali (moderat riksdagsman)

Vi fick byta gömställe varje natt och var inte säkra någonstans. Jag föreslog att vi skulle flyga till ”CopperHill” i Åre (och nej, jag har aldrig varit där)

DÄR skulle vi kunna stanna ett par nätter och samla kraft och mod, skapa strategier för hur att klara oss, och kanske förändra i stort?

När vi kom dit var vi plötsligt med i en stor TVshow och hade vunnit en tävling som utlysts av Jonas Sjöstedt och Lars Ohly. Vad tävlingen bestod i vet jag inte men vunnit hade vi; jag och Hanif.

Priset var att skrubba bort gammalt skinn från deras ryggar och jag fann mig plötsligt ha en bugande Jonas Sjöstedt med huvudet som i ett skruvstäd mellan mina ben. Jag kunde liksom hyvla av gammalt skinn och finputsade med svinto.

Ohly tog Hanif hand om och han gnydde och klagade med en blossande röd rygg alltmedan Hanif slutligen skopade iskallt vatten över Ohlys rygg med en bastuskopa!

Det hela avslutades då jag vaknade av att min man kysste mig farväl imorse innan han drog på jobbet och då jag somnade om blev min man tagen som gisslan av en samisk gammal barndomskärlek som löpt amok av midnattssol och hotade ta honom av daga!

Jag bad Hanif om hjälp men han hade svimmat av sitt skrapande och putsande av Ohlys rygg, så jag fick rädda min man själv genom att lura ut den bindgalna lappen ur vårt hus, och isolera honom i garaget.

Jag gillar att försöka drömtyda de få ggr jag kommer ihåg mina drömmar! Så nu har jag funderat nån timme och kommit fram till att politiken stör mig hahaha! (obvious) Att min borgerliga framtid är hotad (obvious med avsvimmade moddar som inte tar ansvar)

Varför just Hanif som jag tycker är ett undantag, skulle tvingas gestalta det i min dröm vet jag inte och jag vill poängtera att just han är en av de få moderata röster jag respekterar nowadays!

Att vänstern inte skrapat av sig sitt gamla skinn men behöver det är rätt tydligt också, å KAN ju iofs ha att göra med den resa man själv gjort politiskt under livet =)

Mitt samiska arv, min känsla, min länk till dåtid är den galna lappen, den galna lappen är jag! med sömnsvårigheter som om det vore ständig midnattssol och grubblerier om plan A, B och C. Jag preppar i mitt sinne och måste realisera ngt av det för att få ro.

Det är bra med ett vinterbonat garage där *hen kan sitta och fundera utom midnattssolens brännade strålar så att jag å maken kan hitta planerna då den tiden kommer. Då får *hen komma fram ur garaget och sammansmälta med mig i all sin glans.

Innerst inne misstänker jag dock att allt ovan är en effekt av den glutenfria pizza jag tryckte igår tillsammans med barn som var här på middag. Har aldrig ätit en så stor glutenfri pizza och ögonen stod som golfbollar ur skallen då jag gick och lade mig igår strax före 22. Jag hade sköljt ner det som stack upp ur strupen med en halvliter sodastreamat vatten och en påse samarin

Jag tänker INTE göra om det

Apropå borgerlig framtid så har Miljöpartistiska kommunpolitikern Josefin Utas lämnat dem och gått till nystartade ”Borgerlig framtid”

Preppa mina vänner, preppa!

Gläder mig liite åt att fler tänker som jag

  1. Så vad läser man då i svensk media. Tja, det vet ni lika väl som jag. Idiotjournalister som spenderar spaltmeter över #inteerkvinna, genusperspektiv
    (skojar ni med mig? dessa araber har inte en susning – en kvinna är en fitta och en barnmaskin enligt dem) etc. Lycka till era jävla idioter. Er värld kommer snart att rasa ihop. Ni kommer bli tvungna att ta in militären innan 2016 är slut. Och medborgarna kommer vara i TOTAL CHOCK eftersom media hela tiden mörkar.
  2. Än värre är just alla svenskar som trott på allting. Som springer omkring och älskar oss invandrare utan att göra skillnad på oss (det ÄR en jävla skillnad på oss invandrare). Dessa plåster springer runt i sina jävla alternativa kläder och är så självförverkligande goda att det fan lyser glorior över deras skallar. Jag känner för att slå varje flanellfjant med surdegsosande skägg på käften varje gång jag ser dem. Jag spottar på er.

slut citat

Reflektion;

Visste ni att det finns arabisktalande tolkar som sitter i väntrum på skatteförvaltningen säger åt folk exakt vad de ska säga för att få maximalt med bidrag?

(berättat av integrerad arabisktalande invandrare)

Visste ni att då Pite´havsbad nu snart ska starta upp sin nya verksamhet talas det om bordsservering eftersom man har erfarenheter från andra boenden att vissa inte klarar? förstår? kösystem

Visste ni att då vuxna elever på SFIlektioner snällt ombeds att vända stolar och hänga dem på bänkarna innan de går hem efter sista lektionen för att städerskor/arna ska ha det lättare, det finns de som vägrar för att det är ”förnedrande”

Småsaker javisst, säkert sprungna ur missförstånd och språkförbistringar, men jag har själv stått i kö på ICAMAXI på Solbacken och sett personer ogenerat gå förbi hela kön, trängt bort den som är i färd med att lasta upp varor på bandet och lagt sina egna där.

INGEN har reagerat utan snällt tyst backat undan. Jag har haft personer stående tätt inpå då jag ska slå in koden, som jag bett flytta på sig. Jag har blivit spottat efter då jag gått med brukare med Downs syndrom. Inte av MÖpersoner utan andra med chador/hijab

Kom på sen att personer från den kontinenten ofta tror på onda andar och häxutdrivningar, kanske en tydligt synligt förståndshandikappad triggar?

Nåja, Svenskar. Inte bara det sovande folket utan de backande folket

 

 

 

 

Kommentera

