Somliga går med traasiga skor

Den humana stormakten Sverige kan inte klä sina soldater

I väntan på att riksdagen ska komma till insikt att man måste betala för det man beställer kommer vi att få höra fler absurda historier som denna om vinterkängorna i Enköping.

Själv skulle jag råda soldaterna på ledningsregementet att ställa in sitt deltagande i alla vinterövningar norr om Dalälven med hänvisning att de är hälsofarliga, samt kräva en inspektion av Arbetsmiljöverket.

slut citat Stefan Olsson

19fbb64d7f35f48cc7bf4e012b959ccc4ba893d9_hq

Jag minns Norrskensmanövern 1982

Hade ingen aning och plötsligt mullrade det nere på vägen där vi då var ca 12 mil från Boden, jag gick ut på bron och ett gäng tanks passerade och en av snubbarna gjorde honnör.

Jag vände mig spontant om för å se vem han gjorde det till. Men det var ju bara jag hahaha! Befälen hade hyrt in sig i gamla posten (ett vanligt bostadshus där en del av undervåningen funkade som post förr) men åkte sen helikopter till hotell, så det hyrda stod tomt trots betald hyra

Alla matvaror som blev kvar snörde de i skogen så folk från byn for som till storTempo som de sa med skoter å släp. Det var torrvaror konserver massa bröd bla. Jag å mitt ex hittade en osprättad Marinella bredvid där ett stort militärtält stått. Nån soldier hade lagt den på kylning.

Har sovit en del i den sortens tält på 70talet då bla ”Sofia Hogs MC” hade ett sånt på MCträffar. Varmt å skönt!

 

 

One thought on “Somliga går med traasiga skor

Kommentera

