Mona, Mellanöstern och Islam

När Mona var på TV låg jag redan på skämskudden utslagen i dvala på soffan efter gravitykalvstek med svamp o potatisgratäng,

Hennes förhållningssätt där förklaringsmodellen heter utanförskap, där ingen föds till extremist och där jihadisten liksom nazisten ”luras” in i cit ”sektliknande” grupperingar fick mig att vakna till efter kalvkoman. När hon trosvisst säger att på måndag öppnar hennes telefonlinje och ingen ska lägga på luren, går jag å borstar tanden.

Jag går fan å lägger mig på min andra skämskudde i bingen. Jag är less på idag och hoppas på en bättre sådan imorgon. Tänk när Mellanöstern börjar ringa på måndag och låta som en korsning mellan Fylking och Ranelid

-Äntligen! våra problem är lösta efter 1400 år!

3 thoughts on “Mona, Mellanöstern och Islam

  1. [host] [host] lyckades missa detta … (Sorry!)

    Ingen föds till extremist. Nej, men kan mycket väl fostras till att bli en. Erinrar ett tv-program som sändes många år sedan, som handlade om barn i något avlägset muslimskt samhälle, där de fostrades att tro att USA är djävulen. (Små barn är mycket lätta att ‘vägleda’, speciellt när de inte har möjlighet till att få reda på annat …)

    Beträffande indoktrinering i tidig ålder, så finns det ‘ett helt kapitel’ om att kvinnan skall döljas sig i någon grad, berörande radikala delen av Islam …

    Liked by 1 person

Kommentera

