RasseBusschaffisen är glömd, idag är Pernilla Wahlgren den ondaste

Antar att MSM måste knäppa henne på näsan efter hennes tidigare kritik mot desamma när hon nu har fräckheten att öppet kritisera hjärtat av journalisters och miljövänsterpartisters stadsdel hahahaha!

Enligt Wahlgren, som själv är bosatt på Lidingö, är det ”många drogpåverkade människor” i stadsdelen, även om hon inte vill dra hela söder över en kam.

– Men där jag är kring Göta Lejon är det ganska rörigt. En gång bodde jag på Kocksgatan och det var inte roligt

slut citat Pernilla 

I artikeln glunkas av en representant från ”söderandan” att hans stadsdel inte är mer brottsbetyngd än andra. Men si där har han fel

Fler anmälda brott på Södermalm

Under 2014 anmäldes 856 brott utomhus per 100 000 invånare i stadsdelen Södermalm. Motsvarande siffra på Östermalm 585 anmälda brott utomhus per 100 000 invånare, enligt Brottsförebyggande rådet (Brå)

Glömmer aldrig för ett par år sen då jag å maken skulle ta en genväg å hamnade från Drottninggatan till området runt Kyrkan där det sköts silar för glatta livet. Annars är tillfället på Vasastan då jag fick en avhyvling för att jag gick på fel sida på trottoaren minnesvärd. Det satte mig å en tandtekniker på makens jobb på en upptäcksfärd/google en stund och mycket riktigt finns en ”regel” om det=) grejen var bara att det var två pers på hela trottoaren; jag å den ilskne

Annars var det väl 80talets sthlm då jag genade med Marge från Klut och Tatte från Brasilien genom Kungsan mitt i natten efter att ha slagit klackarna i taket på Stureplan. Vi omringades av en flock unga män av utländsk härkomst som var hotfulla. När de hörde min ljuva stämma frågade de;

-”Ni är inte från Sthlm va?”

När jag bekräftade det sade en av dem att vi skulle akta oss för arga unga män och sen ville de veta på vilken sida vi stod i krigets Bosnien.

Jag förklarade att det inte är en fotbollsmatch som man väljer sida i, bröt en blomma ur närmaste rabatt, gav till den jag undermedvetet uppfattade vara ledaren och fortsatte; ”Det finns inga arga unga män, bara rädda ledsna pojkar”

Han gjorde en gest till flocken och de delade sig och lät oss passera.

Tatte från Brazil utom hörhåll från flocken tjattrade; Maria, fattar du vad du gjorde just nu?! Du ba,o han ba´!

Vi kunde ha blivit våldtagna misshandlade å du ba´fixade det.

Sen var det faktiskt 90 o Marge å ja bodde i morsans riksdagslånelght på Söder mittemot Högalidskyrkan då en tjej attackerades och skrek det värsta skrik jag någonsin hört. Vi såg då vi öppnade fönstret tumult med flera killar och en tjej, ringde polisen men det hade tydligen fler gjort eftersom det i samma stund dök upp en pikét.

En tjej hade dessförinnan ett par år tidigare mördats där vid kyrkan någerst.

Uteliggare sov vid trappan upp kommer jag ihåg från våra nätter i lght.

Okey, glömde alla ggr jag tillfrågats om att sälja min kropp då jag bodde på Gamla Brogatan på 70talet och gick hem från Fridhemsplan från Donken där jag jobbade.

Min kompis fr Skutskär; Åsa kom på besök med vovven som vi delade vårdnad om litt; en Grand Danois. Med sin obeskrivbara oefterhärmliga dialekt och utstrålning beskrev hon sin upplevelse av nämnda sträcka;

-”Det stanna en snubbe som fråga hur mycket ja tog så ja svara: JA är inte till salu, men du kan få ta hunden i arslet för 50 spänn om han tackar ja”

3 thoughts on “RasseBusschaffisen är glömd, idag är Pernilla Wahlgren den ondaste

  1. Jo, den gamla goda regeln är att man går till höger. Det är dock inte en lag. Hade en diskussion om det för ett tag sedan på en annan blogg.
    Finns en logik bakom det, om man går till höger när man möts på en trottoar så kommer den som går ytterst (det vill säga närmast körbanan) att möta biltrafiken. Skulle man gå till vänster, vilket man lätt kan tro eftersom man går på vänster sida av körbanan när man går på väg, skulle den som går ytterst få trafiken i ryggen. Rent säkerhetstänkande ger alltså att man bör hålla till höger när man möts på en trottoar. Av exakt samma anledning som att man skall gå på vänster sida när man går på en väg.

    Liked by 1 person

    1. på 60 m fanns inte en käft åt nåt håll, bara han å jag å jag tittade i skyltfönster i ”fel” gåfil då =))
      Kom på bästa line sen, skulle naturligtvis sagt;

      – ” I Norrland kallar vi heäjna för tjikkenräjs”

      Gilla

Kommentera

