Veckans bästa kommentar

Flora säger:

Inget annat än var tredje helg är acceptabelt! ”Jobba, ledig, ledig, jobba”. Inför 12-21 och 8-17 på helgen istället för Delad tur och 7-17! Ska det vara så svårt för arbetsgivarna att förstå?

Nä ni bara kör på och fortsätter på varje schemaperiod med att vi skall tvingas lägga in 5 helger av 12. Med var tredje helg så skulle det inte se ut som det gör idag, sjukanmälningar och semestrar på nästan alla helger!

Ska man behöva söka semester och förbruka sina sparade semesterdagar bara för att få slippa jobba alla dessa helger? TÄNK OM!!

2 thoughts on “Veckans bästa kommentar

  1. Jag är mycket hellre ledig på vardagar än helger. På helgerna kommer det folk och jag får aldrig vara ifred och göra det jag vill. Dessutom är det fester, barnkalas och bjudningar hit och dit. Det är ett helvete kort och gott.Då är det så skönt att snäsa av med att ”jag jobbar,så jag kan inte komma”
    På vardagar däremot är det skönt att vara ledig, då kan jag vara ifred och göra det jag vill.
    jag fattar verkligen inte varför alla vill vara ledig på helgerna. Jag jobbar varannan helg ,men funderar starkt på att börja jobba varje helg och vara ledig hela veckorna istället. Då skulle jag jobba mindre tid men ändå tjäna nästan lika som en heltid som inte jobbar helg.

    Liked by 2 people

  2. Jag älskar ditt svar=)) Jo, visst kan det vara skönt att vara ledig på vardagar man behöver ju aldrig ta ledigt för tandläkar läkar frissabesök o dylikt

    Efter 34 år i vårdarbete är jag less jobba helg. Skulle inte vilja jobba kvällar heller egentligen.
    Men! jag skulle ALDRIG orka jobba BARA dagtid på mitt jobb.

    Har sagt åt maken att jag helst skulle vilja vara hemmafru, stryka kallingar å dammtorka på 1,5 m höjd. Efter min skitsommar med brutet ben är jag fett lurad på sommarn å redan utbränd på jobbet hahaha- efter 4 halvtidsarbetspass (är ju sjukskriven på halvtid 6 veckor)

    Kommer att ha noll tålamod med ev korkade människor i min omgivning, tyvärr. Det jag skulle ha laddat för att palla en lång vinter finns inte och triggervarningar måste jag försöka andas bort räkna till 20 för att inte blåsa topplockspackningen.

    Men det skaver så få se hur jag ska lösa det.

    Gilla

Kommentera

