Skellefteås migration/integrationsarbete ”80 000” får kritik

Jamen då var det svart på vitt. Det här med ”80 000 2030” propagandan som alla fått ta del av om man är kommunanställd till mångt och mycket var/är ett godhetsposerande för mina skattepengar. Allt jag redan pekade på här  här  här  2014 kring de otroligt naiva strategierna bl.a

Om alla Skelleftebor oavsett ursprung skaffar sig en ny vän så kommer en hel del annat att lösa sig av sig självt” slut citat

Om man som kommunrevisorn pekar på i nedanstående artikel- INTE har vare sig uppföljning och/eller utvärdering är det skandal faktiskt. Det är ju elementärt, särskilt i skattefinansierad verksamhet

Klicka=förstora

Kritik mot integrationsarbete

Underbara kommentarer

Klicka=förstora

Kritik kommentarer

Det är graverande att Kommunchefen faktiskt i februari försvarar att kommunen bränt 36 skattemillar på PR

Skellefteå har avtal med Dixie PR, systerbolaget Krux CO och strategiska byrån WDO; tre bolag som senaste fyra åren fakturerat kommunen närmare 36 miljoner kronor

samtidigt som hon vid samma tillfälle säger att

Här har vi jättemycket kvar att göra när det gäller att utvärdera hur vi använder skattepengarna. Vi hade en revisionsrapport för två år sedan som påtalade just det här att vi behöver bli bättre på att utvärdera de mål vi sätter upp för vår kommunikation och information.”

Nu kommer alltså ytterligare allvarliga signaler om att kommunen inte sköter mina skattepengar på bästa sätt. Kommunrevisorerna bör nog kolla fler utgiftsposter.

Så, vad har då tex PR för kommunen gett?

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s