Nu får vi se hur Västerbottenskuriren tar ansvar för orden…

Av en en slump då jag surfar på Lennart Holmlund o mitt namn för stoff till föregående bloggpost så hamnar jag HÄR Jag blir fullkomligt knockad över att det för 2 månader sedan finns /funnits/fanns folk som kritiserade VK för min avstängning. Nån eller flera har ifrågasatt, I´l be damned. And I´l be gladd HÄR I kommentarsfältet hittar jag ilskna kommentarer kring min sorti från VK

Holmlund utmärker sig på mer än et sätt i den öppna debatten. Men jag är mer intresserad av hur ni i journalistkåren tenderar att lämna er viktigaste uppgift i en utvecklad och utvecklande demokrati. Jag minns inte när jag senast kunda ta del av en seriöst grävande journalistik från VK och andra länstidningar? Att granska makten och maktens utövare måste vara den primära uppgiften, inte att passivt invända pressmeddelanden och okritiskt vidarebefordra allt från partiledningarna. Även nyhetsbyråsmittan bör lyftas i fokus, där det som en gång slunkit igenom en nyhetsbyrå samtidigt verkar ha passerat alla spärrar av kritiskt ifrågasättande.

Jag försvarar inte Holmlunds många gånger onyanserade attacker på sådant han registrerat som störande, men om Holmlund kunde precisera sig bättre, tror jag att tidningsredaktionerna borde ta till sig en funderare av självkritiskt snitt.

Avstängningen av Maria Skiddi under psudonymen ”Häxanmexan” var ett bottennapp i det avseendet. Visa gärna den sakliga grunden för avstängningsbeslutet. Visserligen har jag bara läst hennes inlägg slumpmässigt, men jag har inte kunnat se något annat än acceptabla och sakgrundade inlägg i det hon skrev, även om en och annan chefredaktör kanske blev lös i magen.Lös uppgiften och sluta agera åsiktspolis.

Hej Ingvar. Du ”glömde” visst att svara på Göran Jonzons fråga, på vilka sakliga grunder blev Maria Skiddi ( hexanmexan ) avstängd som bloggare i VK. Nästan varje vecka var hennes blogg den mest gillade. Förklara också varför ni ljög för läsarna, när ni skrev att Maria hade stängt sin blogg på egen begäran. Kan man nu lita på att annat ni skriver är sant?.

klicka =förstora

Så jag tänkte att jag svarar på detta då, o dumpar det. För det lär ju aldrig komma in. HÄR skrev jag om saken då det begav sig

VK å jag

Här svarar chefredaktören om vikten om att hålla VK´s regler, vilket ju jag inte gjorde. Enligt dem.

Hej TP
Alla bloggare måste hålla sig inom regelverket. Du kan läsa dem här :http://blogg.vk.se/villkor-och….
”Hexanmexan” följde inte dessa och därför avslutades bloggen påvk.se.
/Ingvar Näslund

slut cit

Reflektion; Så, hur ska Ingvar Näslund, ansvarig utgivare för Västerbottenskuriren hantera Lennart Holmlund? ska han hanteras som mig? eller ska vi ha lite Kumbaya värdegrund och strategimoment, å i så fall; varför ska han gå fri å inte jag? Kanske pga Ingvars å Lelles mänskliga sidor. Som jag i så fall saknar? Får Lelle vara kvar på VK? Spänningen är olidlig.

klicka = förstora

Ingvars bikt

Hostharkel, kan vi återgå till stabsläge?

Karl

10/18/2015

Om man utvandrar från Sverige, vilket snart lär bli aktuellt – kan man då få hävda att man flyr undan en kaotisk landsförstörande regim som går under namnet Sjuklövern?

Kan man hänvisa till att man är förföljd av den ortodoxa terrorsekten Batikhäxorna?

Hur förklarar man på ett trovärdigt sätt att det land man flytt styrs utav förbittrade fruntimmer som vill hämnas på hela den manliga mänskligheten?

Blir man ens trodd om man hävdar att landets högste politiske ledare systematiskt vidtar åtgärder för att förstöra det egna landet?

Kan man hävda att man är traumatiserad utav åratals hyckleri?

Har FN någon paragraf som ger en särskilt skydd från feministisk terrorism?

Blir man trodd om man hävdar att ens åsikter inte får framföras öppet i sitt land?

Blir man trodd när man berättar att landet man flyr förbjuder den egna befolkningen att framföra sina åsikter?

Blir man trodd när man berättar att radio, TV, tidningar, politiker och hela landets ledning gemensamt och på eget initiativ igångsatt ett massivt förstörelseprojekt som totalt krossat landet och dess innevånare?

Nej det är nog bäst att man håller tyst om allt detta för det finns ingen som skulle tro på en.
Inte någonstans. Inte i något land. Inte i något universum.

Därför att sådan dårskap finns endast på en enda plats.

Platsen heter Sverige. slut cit

HÄR

hörde jag ett endaste knyst om yttrandefrihet från VK angående Burma, Egypten osv? Hoppas Lelle Holmlund inte brutit mot eller annat som står Chefredaktören varmt om hjärtat. #yttrandefrihet

Just shut the fuck up

 

3 thoughts on “Nu får vi se hur Västerbottenskuriren tar ansvar för orden…

  1. Hej Mexan! Instämmer i din analys. Du blev avstängd och när herr LH uttrycker sig som han gör, borde han bedömas efter samma eller liknande kriterier. Du och dina inlägg saknas på VK, vilket faktiskt inte LH kommer att göra ifall han bedöms med samma måttstock.

    Liked by 1 person

Kommentera

