Charaderna i riksdan och verklighetens folk, a true story

Nu går det undan! Precis som så många redan förutspått.  I Riksdan fortsätter man charaderna som om inget händer, man smäller av champagnekorkarna inför varje ny delgivelse till folket. Dekreten går ut i sedvanlig ordning. Först kommer för– förkunnarna, sedan akvarieskötarna

klicka = förstora

1      Ylvatriss

2      sbristyrken

osv..
Ylva traineeYlvagymnasie

vad är traineejobb

Man drar upp yfrontskallingarna till armhålorna, rättar till dräktblusarna och är lagomt oeniga. Man presenterar, representerar och dividerar alltmedan Swetinic går mot botten

bild dumpad fr Twitter som lånat den från Svd

Svd överläggning

klicka = förstora

Invandring får 100 miljarder

De professionella ”charadapplåderarna”, tex Karin Pettersson bedyrar Batra sin tillit (Batra is a woman after all and thats what matters in the end) – Pettersson ser ”knivar” i den ”hederliga” Batras rygg. Då främst från Hökmark. Om de dumma (M)ännen ens andas om att DÖ måste dö –väser hon vidare mellan tänderna- så visar de inte ödmjukhet för Batras position och då sabbar de DÖ´s syfte…..

Legolasnazism  -om man upprepar det tillräckligt så kanske de slutar växa?

När jag gör rent åt firrarna brukar jag sänka vattnet så pass så det är lättare att fånga dem innan jag ska lyfta över dem till till den jättebalja de får vara i medan jag rengör ordentligt i akvariet.

Nån ska nu få mig att tro att det sänkta livgivande vattnet i vårt land bara är temporärt inför det reningsbad vi själva efterfrågat. Det finns liksom ett före– ett under– och ett efter. Jag har bara inte de rätta glasögonen om jag tvivlar på vad de stora ideologerna tänkt ut för mig och övriga kreti/pleti. När jag lyder ledarna kommer jag lyckligt att utropa I can see!!!!

Jag ska längta efter att bli upplyft till det ”temporära” tillståndet, medan regeringen iordningsställer det nya akvariet. Vi blir ju inte utan vatten! och det vatten vi får simma i fram till Nirvana kan bli lite skitigt och syrefattigt, men sen! Väntar Atlantis!

Efter ”öppna era hjärtan” kommer nu- exakt vad som väntats men förnekats. Den stora asylmottagningen kostar. Det ska motvilligt nu erkännas. Svd låter TT rapportera något som de onämnbara redan sagt men som då kallas grov främlingsfientlighet, nazism, fascism osv. Hur går det ihop? Grupper ställs mot grupper, och vilka som får se sina hårt ihoparbetade skattepengar försvinna i det svarta hålet först är klart.

Det som förespeglats Svenska folket om det fantastiska krus med pengar vid Regnbågens slut som ger ”allt åt alla” då bara lukten av skattepengarna fanns kvar i Magdas lador, är I N T E  S A N T och orsaken hastalavistahasplas ut lite i förbifarten som en väderleksrapport ungefär -den korta versionen.

Fler fattigpensionärer

Nya nischer i bostadsbyggandet tar form. Kanske inte vad Kaplan tänkte sig initialt i sina långt framskridna modulghettobyggplaner? men en helt naturlig konsekvens av vad som händer i vårt samhälle med styre som en taskig efterfest där dunken åker fram, ökad kriminalitet och otrygghet.

Klicka=förstora

gated community

Sverige är ett avlångt land. Jag bor rätt långt upp. Jag är född ännu längre upp. Jag har bott i södra Sverige många år och jag har tillbringat mycket tid i Malmö. Den staden är ett lokalt akvarie som inte bytt vatten eller rengjort syrepumpen nån gång. Där rular ”allt åt alla” med hjälp av livstidsprenumeration på navelsträngar från resten av landet. HÄR

Redan 1996 fanns det gnissel i maskineriet angående hur det skulle funka med bl.a Malmös stora ”ansvar” HÄR

Malmö socialbidrag

 F.ö vore det på sin plats att kolla på de ”vanliga” partiernas ätteläggar, ni vet de där partierna som inte är gjorda av ”annan materia” (cit expert i Agenda om SD). ”Den hälsosamme ekonomisten” skriver i sitt inlägg ”Ett hundra miljoner måste räcka”

”Vi är många som undrar varför den ideologi som lett till flest förlorade människoliv under 1900-talet ännu attraherar ungdomar och verkar ha ett starkt fäste i statstelevisionen och statsradion (särskilt P3)?”

slut cit

Jag har alltid varit fascinerad av det ”rödaste” röda och det var bara ett par år sedan Umeå SSU hade Che Guevara på sin frontpage. Stockholms SSU är ju inte sämre på att fronta massmördare

SSU stockholm

Efter begreppet ”något har gått sönder” kommer det mer förtröstansfulla ”laga revorna” cit Magdalena Andersson. Hon ska tråckla ihop revorna i välfärden, så i det öppna hjärtat sätter hon ett plåster. Doktorn beklagar men patienten dör.

Mitt hjärta bultar så konstigt? liksom som om det vill ut ur kroppen?

Gamla  ”Major” man kan läsa om man vill eftersom alla länkar är döda kan man inte hitta dem genom att googla min gamla blogg å i denna nya måste jag ”klicka” om dem. Sån djävla otur att jag skrivit 1900 inlägg (fast raderade 1500 för nåt år sen) Nedan två gammelMajor (inte major som i Björklunds fd yrke)

HÄR och HÄR

5 thoughts on “Charaderna i riksdan och verklighetens folk, a true story

  1. Tidigare S-regeringar hade under sina mandatperioder ofta arbetslöshetsprojekt där man rätt snart försökte pumpa ut folk på arbetsmarknaden inom mer eller mindre mättade branscher. Återkoppling verkar vara ett sällsynt ord inom politiken, främst inom vänstern, vilket deras bristande historiekunskaper vittnar om. Det är ”här och nu” som gäller, men inte ”sen”, dvs kortsiktigt tänkande och har man inget som helst ansvar för de beslut man tar, så … ”” verkar stundtals inte ha existerat, särskilt om det rör sig om något obekvämt som de orsakat …

    ”Vi är många som undrar varför den ideologi som lett till flest förlorade människoliv under 1900-talet ännu attraherar ungdomar och verkar ha ett starkt fäste i statstelevisionen och statsradion (särskilt P3)?”

    Då väsentliga delar av nutidshistorien medvetet saknas i både historie- och samhällskunskapsböcker samt att lärarna inte yttrar något om det, skapar den grogrunden. (Lärarna kanske inte ens är medvetna om det och accepterar det som finns tillgängligt …) Eleverna får bara se dom ”bra” sidorna och kan därför inte dra egna rimliga slutsatser. Skolan av idag tillåter allt mindre av analys och är mer av korvstoppningsprincip. Man får inte heller verktygen för att kunna dra streck mellan de numrerade punkterna, som fortfarande (knappt) var norm när jag gick i gymnasiet (4T) på början av 1980-talet ..-.

    Liked by 1 person

  2. När jag gör rent åt firrarna brukar jag sänka vattnet så pass så det är lättare att fånga dem innan jag ska lyfta över dem till till den jättebalja de får vara i medan jag rengör ordentligt i akvariet.

    Vad som händer nu och verkar vara på gång, så känns det mer som att man ”glömt” momentet med ”att lyfta över” inom politiken! Man får vackert skvalpa med, vare sig man vill eller inte …

    Liked by 1 person

Kommentera

