Får jag bjuda på en "svamla" till rättvisemärkta kaffetåren?

Läser att mina ystra systrar lagt ner ännu ett byte i den feministiska kampen.

”Jag tycker att det är ett bra exempel på hur man utan ont uppsåt ändå förtrycker tjejer. Man säger till oss vad vi ska vilja äta, säger en upprörd person som sett semlan på ett bageri till Sydsvenskan.”

Kaplan semla

Kampen gjorde intryck och det oädla bytet är nu nedlagd död och uppäten. Efterföljarna i flertal- (kanske heter det tusen*systrar*?..=) heter from nu ”minisemla

Jag är rädd för att också detta namn kan skapa twittertzunami, blöt hallmatta, trosskydd eller nåt, för tänk de som känner sig ännu mer förminskade?! ”MINI”

...och har nån frågat vad ”Vinnie the Dreamer” tycker om detta? *hen* tryckte just 5 stycken i tron att det var minivarianten..

En annan viktig fråga i aktervattnet av denna riksangelägenhet är; vad fan ska jag ha till nubben på midsommar?! Inte kan det bli gubbröra iaf. Alternativet ”tjejröra” – är det när nån tar en grabbnäve scrotum? ( tjej->röra, fatta fett?)

 ”Kärringröra”? är inte det en helt vanlig kafferast på jobbet?

Asch, jag tror att jag tacklar bort maken och ställer mig vid grillen som vanligt

By the way, är det ingen mer än jag som ser ett gäng dregglande ”semmelwalkingdeads” som inte kommer att kunna styra sig för att de tolkar flera alternativ i storleken som en direkt uppmaning till att inget annat alternativ finns än att äta efter könstillhörighetsmärkningen??

 ”Man säger till oss vad vi ska vilja äta-brain brain brain!”

And how I´l be waiting 4 the ”hen”semla på bagerierna..fast tills dess kan man köpa sig en semla hos Uppsala tjejjour

Vegansk så klart!

Ingen vill ju bli som Bert?

LEVE VALFRIHETEN!!

Dessa raringar är bakade hos/av ”Delikatessboxen”

Min typ av semlor, kunde ha bjudits på ”hemmahos” reportage hos Laila Bagge?

Palla lockas att äta dem öht? då kan en handarbeta ett skådebröd..bild hos SARA

One thought on “Får jag bjuda på en "svamla" till rättvisemärkta kaffetåren?

  1. Ha ha ha,,, Älskar ditt sätt att grilla korv!!! Dagens gapskratt!! 😀 Kan de inte bara äta en semla utan att behöva leta efter något att bli upprörda över??

    Liked by 1 person

Kommentera

