Dagens kommentar; "Granntanten"

Jag såg Damberg på nyheterna nyss som myndigt sa att SD inte kan fälla regeringen för nu är det allvar och det handlar om ansvar och att detta inte är läge för att. cit Damberg ; -”leka politik”

Tjipp tjillivipp, där blev det en brun rand i brallan. Hos honom.

Själv sprang jag fram bakom köksväggen och utropade;

” VAD sa han?!”

HÄR hos Anybody kan den med bruna ränder i brallan, på en fantastisk träffsäker bloggpost läsa ”Granntantens” leverans.

”Jag kan inte förstå att Damberg överhuvudtaget kan kräva något av några som han och hans parti vägrar erkänna är ”något”, om du förstår hur jag menar? Han kräver hjälp och stöd av ett parti som S hela tiden har mässat att man aldrig någonsin skall samarbeta med Innebär inte Dambergs krav på SD, just ett samarbete?

Jag behöver snart en dubbelbladig foliehatt att skruva på skallen och som hjälper mig att samla ihop mina förvirrade tanketrådar. Just nu så säger jag :Sänk skiten – det blir inte roligt men knappast värre i alla fall!

25/11/14 22:20

Härmed förärar jag ”Granntanten” och andra intressenter en ärevördig foliehatt att använda vid närkontakt av politiker med tungmålstal. Torde vara väldigt användbar vid ev nästa besök i Almedalen.

.

Själv ikläder jag mig denna.

Ser till min stora glädje nu 23:53 (har jobbat till 21:30) att Dick Erixon tidigare vältaligt noterat samma sak.

I´m home.

Kommentera

