När skam krälade upp på torra land..

citat Flashback

”Under min tid som student bodde jag i en ett rumslägenhet som saknade dusch eller bad. Jag gick under flera år till ett närbeläget gym och tränade och duschade.

Under flera år i Stockholm bodde jag, sambon och vår nyfödde son i en liten tvårumslägenhet med ”Stockholmsdusch”. Det innebär att en slang med duschmunstycke monterats i handfatet på toaletten samt att en golvbrunn satts in så att man kan duscha i vad som ursprungligen var en toalett.

Sonen fick bada i diskhon i köket. Sprang jag till sociala myndigheter och hotade med advokat?

Angående ”Kvotflyktingar vill lämna Strömsund”

slut citat Flashback

Få se…när jag hade en 5 månaders baby blev jag sjuk och hamnade på utredning på lungkliniken i Umeå . Ingen visste varför trots läkarundersökning. Kommunens hälsovårdskunniga gjorde undersökningar i vårt hus vilket inte gav något.

Jag blev sjukare och sjukare och då barn nummer två fötts och var en 4 månaders baby- den förstfödde 2,8 år togs nya prover i huset och det visade sig vara 3 olika sorters mögel. Flytten från helvetet blev akut bokstavligen, och den lght vi bodde i efter mögelhuset som vi skaffade själva under tiden vi byggde nytt hus (Älvsbyhus-på den tiden kallat tapetserat renstaket)- var en 2:a i ett gammalt flerfamiljshus med fliseldning som inte funkade.

För att få värme hade jag ugnsluckan öppen med ugnen igång och drog spjälsängen in i köket. Eftersom inte fliseldningen funkade men det var vattenburen ”värme” blev resultatet kylflänsar istället för värmande element under fönstren.

Avloppet i köket var ”sjukt” så jag var tvungen att diska i badkaret. Kläderna jag tvättade i husets källare torkade inte på sex dagar utan möglade. Jag fick tvätta om alltihop med klorin. Jag klagade och blev hotad av hyresvärden att jag skulle passa mig noga då jag gick ner i källaren för man visste inte vad som kunde hända- min son hörde detta så han blev livrädd och grät då jag skulle ner i källaren. Jag gick med i hyresgästföreningen och gubbfan fick viteshot och blev tvungen att sätta in en fläkt i torkutrymmet.

Sa jag att ibland tvättade inte maskinen klart? jo, men så var det fast det stod hur mycket pengar man skulle stoppa i maskinen så räckte det inte till ett färdigt tvättprogram utan slutade mitt i.

Jag fick Mycoplasmalunginflamation och minns inte vare sig att jag ammat eller bytt blöjor. Forskning visar samband mellan olika sjukdomar och långvarig exponering av mögelgifter

Samhällssystem och sakfrågor

Det kan tyckas underligt att forskare och läkare i andra länder på ett så uppenbart tydligt sätt når större framgång när det gäller att ta reda på vad som händer då barn eller vuxna vistas i miljö där det finns fuktskador medförande bakterier och mögel.

Var klämmer egentligen skon, varför lägger man i Sverige locket på och istället tenderar att vinkla sakfrågan emot att det är psykiska faktorer som ligger bakom. ”

–Handlar det hela om att man inte vill ersätta de som förlorat sin hälsa och möjlighet att arbeta p.g.a. sjukdom som kan härledas till sjuka hus.

Handlar det om att man inte vill sätta stora bostadsbolag och entreprenörer i situation där de blir ersättningsskyldiga för lidande och men samt fortsättningsvis tvingas bygga rätt i förhållande fuktförlåtande hus?

Handlar det om svårigheter att besluta om friande eller fällande dom eftersom svensk ”medicinsk expertis” mer talar ifrån aktuell påverkan än medger att sådan finns?

Klart är att lagen inte följs då det i lagtext står att bristande medicinsk kunskap inte får vara ett hinder för att Försiktighetsprincipen i Miljöbalken följs.

”Mögel är inte ensamt som patogen (allergen och inflammagen), men har bevisligen mycket hög förmåga att verka negativt emot immunförsvar och hälsa, antingen som primärpatogen eller sekundärpatogen.

Det går inte med dagens forskningsläge utesluta att mögel i hus kan leda till cancer, ej heller kan det uteslutas att mögel faktiskt i någon form leder till PANDAS, som opportunistisk patogen, synergiskt verkande eller banande väg åt bakterier likt streptokocker och stafylokocker samt svamp som candida etc.

Koppling till andra sjukdomar rapporteras (8), såsom astma, bronkit, celiaki ochautoimmun sjukdom m.fl. Det här är väldigt intressant att titta närmare på eftersom vi finner gemensamma nämnare mellan bakterier, mögel, svamp och var och ett av dessa sjukdomstillstånd”

Reflektion; ”Om det nu är så här dåligt för infödda -sen generationer tillbaka som Svenskar? då innebär ju detta att Sverige inte kan ta emot fler flyktingar”

NEDAN ETT AXPLOCK AV KOMMENTARER

****

”Hmm. Här har vi folk som ”flyr” från ett ”krig” och överväger att åka tillbaks för de måste duscha i badkaret. Fars från Galenskaparna?”

****

”Man undrar ju vad flyktingsmugglarna slagit i parasiterna för bild av Sverige… De tycks ha fullkomligt sjuka förväntningar på hur standarden är här i landet. Jag bor i villa och även vi har dusch och bad som en enhet. Vi har en extradusch i källaren, men ingen kabin, utan med ett draperi.

Det här jävla flyktinggnället är så förbannat provocerande och att medierna lånar ut sig till att ge röst åt parasiterna är också det helt otroligt. Borde inte journalistsvinen kanske informera fettsäckarna och huckletrollen om att det sannerligen bor folk i Sverige som varken har duschkabin eller wifi och att många skruvar ner termostaten under vintertid till 18-19 grader för att inte bli ruinerade!

Det klagas på mat, det klagas på att förläggningarna ligger för långt från butiker och centrum, det klagas på mobiltäckning, det klagas på vädret…. Detta är naturligtvis inga flyktingar. Det är besvikna och missnöjda asylturister som klagar på sitt all-inclusive-paket!”

*****

”Gissar att deras lägenhet i Syrien var full handikappanpassad… Breda dörrar, inga trösklar, extra armstöd på toaletten, fullt ställbara sängar med lyft i alla rum, endast ett plan, rullstolsramper vid entréer osv. Gissar att pappan inte ens hade rullstol där nere utan fick ligga på ett getskinn på jordgolvet och skita i en handduk.

Temperaturen hänger ju ihop med att vi har ett kallare klimat i Sverige. Har hört att vi ligger längre norrut än Syrien men jag kan ha fel. Ville de haft värme skulle de flytt till Somalia.”

*****

”Välkommen till Sverige, systrar! Jag kan meddela er att det är ett byråkratiskt, praktiskt och känslomässigt h-e att ha en anhörig med alzheimers i Sverige där man får kriga sig till allt man borde ha rätt till och där allt tar jättelång tid.

Ni får exakt den behandlingen som alla andra anhöriga får och media är inte våra megafoner heller. Jag kanske ska ringa media och hota med att flytta till Norge?”
slut cit FB
__________________
vill lämna Sverige

 

*****

Ursprungligen postat av Lost-Soul 

Fyra slöjbeklädda kvinnor och deras alzheimers-sjuka far har nu riktat ett skarpt hot gentemot Svea rikes befolkning, om inte kravet gällande skönare sängar, högre rumstemperatur och en riktigt mysig duschkabin går igenom lämnar dom landet permanent.

Via en tolk beskriver systrarna lägenheten som kall, med sängar som deras far har svårt att sova i och med duschen i ett badkar. Och lägenheten ligger på tredje våningen.Vi måste få en advokat som för vår talan. Vi vill lämna Sverige om vi inte får mer hjälp

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/…amna-stromsund

Att vi riskerar att gå miste om dessa berikande och resursstarka araber är en hjärtskärande tanke och jag riktar nu mitt hopp till Flashback.

Vad händer om dom bestämmer sig för att flytta, klarar vi välfärden?

Kan vi påverka den aktuella kommunen att få muslimerna att stanna? Kanske genom en namninsamling?

Tror ni att dom kommer göra verklighet av sitt hot?

7 thoughts on “När skam krälade upp på torra land..

  1. För något år sedan klagade ett antal så kallade ”ensamkommande barn” som då bodde i Vännäs över att de var tvungna att diska och städa själva. De var väl vana hemifrån att detta inte var någon sysselsättning som män ska behöva göra. De,fick flytta till Umeå och där fick de väl sina mänskliga rättigheter tillgodosedda. Förmodligen har de ensamma ”barnen” numera fått hit sina familjer, det är ju så det går till. Politiska partier och pk journalister är förvånade över och utreder varför Sverigedemokraterna blev så stora i valet. Dina blogginlägg ger svaret på denna fråga. Det är bara att
    ta av skygglapparna!!

    Liked by 1 person

    1. Många har dem av eller på väg av…kolla mina gamla blogginlägg

      http://blogg.vk.se/Mexan/2014/09/05/funktiosnedsatta-de-stora-forlorarna/

      http://blogg.vk.se/Mexan/2014/10/02/hittade-inga-manskliga-rattigheter/

      Muskelbergets egna blogginlägg på fejan har jag hittat och skärmdumpat för länge sedan. Att se hans liv samtidigt som han klagar på att det inte finns några mänskliga rättigheter här, är som att få ett gäng njursparkar med efterföljande blodpissande och revbensfrakturer. Medias snuttefieringtyckasyndomreportage kring bl.a dessa är ren och skär misshandel av Svenska skattebetalare.

      Gilla

  2. Från Facebook,klarar vi välfärden om dessa 4 systrar flyttar tillbaka till Syrien?…haha.Jag undrar hur hur långt idiotin kan gå i Sverige,Skanska byggföretaget anställer på prov utrikesfödda ingeniörer från utomeuropa, i detta fallet från Ethiopien för att det är svårt att finna kompetens i Sverige.Vilka signaler ger det till flickor ock pojkar som vill utilda sig till byggnadsingenjörer i Sverige?idioternas ide att Sverige bara fostrade barbarer tidigare gäller tydligen i nutid,fy fan vad jag blir arg!

    Gilla

  3. Jag läste i lokalblaskan att flyktingar på sollerön klagade på att dom måste gå 2 km till bussen. I Mora kommun måsta barnen ha minst 2,5 km gångväg innan dom får nån extra buss. Men när drevet har gått kanske alla i mora kommun får extra bussar ? Eller blir det bara flyktingbarnen ?
    Tänkte skriva om detta på bloggen,då jag upptäckte att du snott mitt blogginlägg rakt framför näsan på mig. Vad ska jag nu skriva om då ?

    Liked by 1 person

    1. i Umeå slänger man av små barn som glömt eller tappat sin biljett. Tiggarna som åker från Umedalen stiger på där bak och åker gratis…. Allas lika värde var det någon som sa…

      Gilla

  4. ”De tycks ha fullkomligt sjuka förväntningar på hur standarden är här i landet.” Jag har sett syrier som i båten bort från Syrien på frågan om vart de vill unisont säger: Till Sverige. Varför det då? Jo, där finns fina hus.

    Gilla

Kommentera

