Landstinget med outsinliga resurser sitter och rullar tummarna

Det intrycket får man då Knoll (Maria Ferm) MP och Tott (Cecilia Widegren) – M-sitter i P1 och diskuterar.

”Landstingen måste orka erbjuda alla papperslösa vård, och det är en mänsklig rättighet att få vård i Sverige för de sk papperslösa”- säger de.

I klarspråk de som inte har uppehållstillstånd- i klarspråk- de som ska ut ur landet.

Jo-Landstinget med outsinliga resurser sitter och rullar tummarna för det första?! och jag som skattebetalare hade precis tänkt springa ut och demonstrera över att mina pengar används till landets egna innevånare. när det naturligtvis är andra som behöver dem bättre..

Är det en mänsklig rättighet att Sveriges skattebetalare ska betala sjukvård för alla som tar sig hit? Jag undrar: är inte det en fråga om resurser?

Maria Ferm poängterar att lagstiftningen är skräddarsydd för att landstingen ska kunna gå längre än vad lagstiftningen säger, och som det är nu så prioriteras de papperslösa ner.

Det hon sitter och säger är att de som betalat skatt i Sverige ska/bör/kan komma i andra hand, och att de ska finna sig i det då det förhoppningsvis händer- eftersom det är en ”mänsklig rättighet” att få vård för alla jordens människor i just Sverige- utom för landets egna befolkning som bär systemet med sitt arbetes svett!

Detta är en stor del i hur man bryter ner förtroendet mellan samhället och dess befolkning. Rangordningen verkar given; PUTmedborgare,papperslösa,EUmigranter, sist den skattebetalande svensken? Sakta (eller jag menar FORT!) rivs samhällskontraktet.

Moderaten hade åtminstone tanken att ska man ta nya beslut måste nya pengar skjutas till. Miljöpartisten säger till Landstinget- ”VÅRDA ALLA! det ska vi orka”

Jag orkar inte med denna goja.

Godmorgon!

Nedan den av samhället hatade Dan Park

5 thoughts on “Landstinget med outsinliga resurser sitter och rullar tummarna

  1. Tack för ditt engagemang, att du orkar säga ifrån och stå upp för vad många tänker. Alla har väl sina skäl till att inte vilja/våga/kunna säga ifrån. När det gäller mitt engagemang så går all min energi åt till att stötta min son. Han lider av ångest och depressioner, hjälp från vårt skattefinansierade välfärdssystemet får jag kriga mig till. Funderar på att skriva ner mina upplevelser, men vem skulle vara intresserad att läsa något så deprimerande? Vet inte om det blir ett lyckligt slut, men jag kommer inte att sluta kämpa. Blir faktiskt mer taggad att kräva samhället på hjälp när dessa politiker spottar mig i ansiktet!
    Med detta ville jag ha sagt, Kämpa på Mexan, du är en viktig röst i denna vansinniga politik!

    Gilla

    1. Det är många som sitter i din sits, du är inte ensam! Känner igen mig med en dotter som har speciella behöv av stöd, och det pratas om neddragningar av tjänster osv… och allt det skulle påverka henne negativt.

      Jag blir väldigt bitter när man sitter den 12é varje månad och betalar in moms och skatt för ett par hundra tusen… (företagare) och man vet vad en stor del av pengarna går till och vad dom skulle behöva gå till!

      Men i dagens Sverige räknas vi inte, trots att de flesta har bidragit i många år som skattebetalare. Vi kan inte förvänta oss att få något tillbaka, vi ska bidra men inte få!

      Mångkultur är ju en berikning! ja på våldtäkter,bilbränder,brottslighet å allt annat fint som händer….. Berikningen har sedan länge gått från just berikning till total kaos…. usch….

      Mexan du gör ett bra jobb! kör hårt! Fler behöver läsa och begrunda… och vakna upp!

      Gilla

    2. Tack för pepp snälla Frida! Ibland tror man att man ska bli tokig av det absurda ”tankegods” (modeord i sammanhanget)- som politiker trår ner i våra halsar, pådyvlar skuld och skam för enkla frågeställningar om vem/vilka som ska bekosta den hajpade humanistbubblan. Jag kräks ända från tårna åt det.

      J.M, tack också till dig för dina uppskattande ord! Vi går mot en ”Amerikanisering” där det allmänna nedmonteras i rasande fart och folk blir allt mer ovilliga att betala skatt därför att kontraktsbrottet är för stort. Man kan inte ta sig friheter över andras pengar med hål fulla fickorna, mindre skatt till det allmänna och ökade privata försäkringar- dit är vi på väg.

      Staffan, floskelvävarna har inte blivit floskelvävare för intet..ibland tror jag faktiskt på allvar att de VILL att SD ska få >20% 2018

      tompass, jag håller med i vartenda ord! och folkets dom kommer att bli hård eftersom kejsaren med entourage förutom sina nakna krumma ben stoltserar med en illröd bak och gåshud som skulle göra själva Mårten avis..

      Gilla

  2. Sverige med dess värdegrund allas lika rätt och värde,är på väg till helvete!De två nämnda kvinnorna representerar det värsta av feministiskt idioti,normal empati och omsorg med hjärta och hjärna har de lämnat för att bara använda sig av floskler och sliskig falsk omsorg utan att använda sin hjärna!

    Gilla

  3. De s.k. papperslösa är ingenting annat än personer som befinner sig i landet illegalt och därmed ska de skyndsamt utvisas ur landet. Vill Knoll och Tott att dessa personer ska erbjudas vård i Sverige så får faktiskt Knoll och Tott stå för den kostnaden med egna medel. Det vore i alla fall inte mer än rätt.

    Gilla

Kommentera

