Hanna Gadban och Cherin Awads olika syn på "Jihadistiska pekfingrar"

Den 1/6 skrev Hanna Gadban i sin blogg LÄS HELA! utdrag nedan;

För några dagar sedan lade jag upp en bild på några kvinnor, som enligt min tolkning visade ”jihadisktiska pekfingrar”, ackompanjerade av en text som förklarade att deras ”hemliga uppdrag” hade slutförts.

Inte för att jag har gjort en övertolkning av innebörden av denna gest. Jag har lärt mig att den betyder ett bekännande av Allah under bönen, men för jihadisterna symboliserar den ett löfte att det är enbart Allahs väg man skall välja där Jannah – Paradiset- är det enda målet.

På Twitter skrev en provocerad Cherin Awad ”Well, rasism, islamhat, muslimhat, idiot, hatpropagenda och lågbegåvning funkar med. De enda som ska skämmas är du”

I sitt systersförsvar menade hon att tjejerna gick och badade. Jag har, efter att ha
levt halva mitt liv i ett muslimskt land, aldrig hört talas om att det uppåtriktade
pekfingret är en gest som används när man ska bada..

Hannas finger

slut cit Gadban och kommentator på hennes blogg

***************************************

Jag har ju skrivit om Cherin Awad (stena otrogna kvinnor)-och hennes radikala ”systrar” förut bl.a HÄR

Jag har rätt bra minne, så när AB idag slog upp sina ”EXTRA” rubriker på första plats (innan nyheten om Eboladödsfallet i afton) så såg jag det bekanta fingret på en kille som naturligtvis är djävligt badsugen? Det ser ju varenda människa.

Själv brukar jag denna gest då jag vill betala min krognota. Nybadad och tämligen nyrakad.

ISfingret

Cattasbubbla– skippa fluffet och titta på verkligheten!

går greps fyra män i London där de då ska ha planerat att slumpmässigt halshugga eller skjuta folk. En av männen har nyligen återvänt från Syrien där han stridit med IS, och det tycks som att det är han som också varit ledare för den planerade attacken.

Man har lagt ut offentliga videos där man uppmanar de som inte kan åka till Syrien och strida att skapa terror inne i landet dom bor i istället. I Norge har man gjort liknande försök, även i Australien. I dag kan man läsa på SRs hemsida att rikskriminalpolisen varnat polisdistrikten i sverige för att det kan ske attacker även här och att man bör vara vaksam på misstänkta personer”

Inte nog med det så tar IS passen av de som de dödat, en teori är att det är för att kunna komma in i Europa med förevändningen att de är flyktingar som flytt terrorn.

Nuri Kino har intervjuat en IS-ledare och ställer frågan om man tänker använda passen att ta sig in i Europa, han får följande svar:

Du och dina konspirationsteorier! Om och hur vi kommer resa till världen av helvete och synder, till delen av världen som styrs av otrogna, det kommer du bli medveten om snart.”

One thought on “Hanna Gadban och Cherin Awads olika syn på "Jihadistiska pekfingrar"

Kommentera

