Stjärnorna på loftet…

Med endast ett fåtal veckor kvar till det magiska datumet 14/9 är det fler som ”kommer ut” tryckande på the panic button,  än de som ”kommer ut” under Prideveckan.

Den senaste i raden är den särdeles folkkäre skådisen Kjelle Bergkvist. Han talar med ruelse om sin dotters lapp på kylen; ”Tänk fel- men tänk själv” och kommer fram till att tala till dig, tala till ditt ”rätta” jag, tala till din skambelagda själ kring ditt val i höst. Om du ens tänkt tanken att rösta SD- eller ngt ännu värre” säger han..

( vad kan vara värre då F! är creme de la creme?)

Paniken inför valet är påtaglig, Ernman hyllar den” svenska fantastiska civila olydnaden” Kjelle tänker förstås rätt och tycker att FI har den mest hållbara politiken. Fair enogh, men zatan vad *hen* karvar på sitt varumärke, och det är inte guld.

Hur var det nu? Zebbe Stakset som justitieminister, Timbuktu som socialminister, Kjelle som jämställdhetsminister?

Min dotter kan hela handlingen och replikerna i filmen ”Den bästa sommaren”- där nämnde Kjelle spelar butter begravningsentreprenör körandes över ett gupp i vägbanan med två barn i baksätet- ”passa på att roa er nu barn- man vet aldrig när det händer igen” typ. Jag ska roa mig i dryga månaden, sen är det bara att hålla i hatten. Jag hoppas verkligen att ngt ”seriöst” debattprogram plockar upp Kjelle från självförebråelsernas bakgård till vårt fromma. Jag vill höra de djupa argumenten och vilka datum han ska på det där omskolningslägret så inte maken krockar ihop meán=)

Det känns ändå fint att Kjelle utvecklats från nedan

Kommentera

