När världen snurrar kring sexualiteten,..

.….HÄR

”Stackars kränkta vita hetero­sexuella man så underlägsen du måste känna dig den här veckan. Överallt homosexuella och andra som förtrycker dig, får dig att känna dig mindervärdig och lägre stående.

Överallt homon, bin, transpersoner, ja till och med heterosexuella kvinnor som inte ger dig det utrymme som just du för­tjänar för att hävda din särställning i vårt samhälle.

Din särställning som just man, vit och heterosexuell. Och kränkt.” slut cit

 

Den nakne i duschen ej småfete ej kränkte vite cismannen låter hälsa;

” Naej, här i Norrland är vi int avundsjuk på Fjollträskare som löper amok, vi går till jobbet, klipper gräsmattan, rätar till brynjan, kliar oss på pungen och sexet är trots stor empati för mer ”hoppilantadiddelidanta” skärrade på annan ort, nån sorts privatsak mellan alla två deltagare”

Till Jul ska jag istället för en get i nåt land och/eller ankfamilj el trädplantering på en oanvänd klipphylla osv- önska mig en rejäl HBTQcertifierad arbetsplats. Jag väntar mig därefter stordåd och en mild vinter.

Inte nån gång (tror jag) har jag börjat en konversation med att deklarera vilket sexuellt intresse jag har. Allra minst på Lakka Pää då jag köpte sommarplantor. Kill me.

Kommentera

