Athena har inte svansen mellan bena…..

HÄR

”Poeten Athena Farrokhzads Sommarprogram i P1 har väckt starka reaktioner och är nu uppe i över 70 anmälningar till Granskningsnämnden, vilket är rekord för Sommar.”

———————————————————————————

Researchgruppen är då nöjd iaf..

Matias wåg nöjd

Sakine Madon kommenterar det hela klokt som vanligt

”Farrokhzad hyllar den autonoma vänsterrörelse som med våld inte bara ger sig på Sverigedemokrater, utan även liberaler och myndighetspersonal. Liberaler är inte fascisternas måltavla, påstår hon. Som om det inte existerade rasifierade liberaler, eller liberaler – för fri invandring – som hotas av nazister.

Ledarskribenten Håkan Boström skrev i gårdagens DN att det är märkligt att SR:s definition av politisk neutralitet innefattar ”uppmaningar till väpnat våld, konspirationsteorier och rena felaktigheter – så länge de kommer från vänster eller tar täckning under förment antirasism”.

Han har en poäng. Personligen är jag en varm anhängare av högt i tak, men varför gäller takhöjden endast vänstern?” slut cit sakine.

Mer kommentarer kring Athenas sommarprogram 

min reflektion ang hela skiten;

Ja Sakine, varför  gäller takhöjden endast vänstern?

Because det ser ut så. Kulturen behöver inte ta någon som helst hänsyn till vare sig sakers tillstånd ur andra ögon än sina egna alltid rättseende och/eller evidensbaserad vetenskap. Kulturen ”känner”.

Hakelius menar att Sverige behöver terapi och är lite nervös av den sorts odemokratiska strömningar som följer med åsiktsregistrering. Ett tydligt tecken på att vi är i samma läge som i mellankrigstiden. Radikaliserande från båda håll och inget utrymme  för en vettig mitt.

Han sade att om man inte säger sig ”hata” den andra sidan – om man säger att man ska sansa sig och SAMTALA, då är man automatisk FÖR den andra sidan?!

Jag tycker det verkar vara ”inne” med vänsteråsikter. Ungefär som ett mode, en accessoar som man bär och ”visar” sin upphöjda åsiktsöverhöghet med.

Jag är inte ofta i Umeå. Jag flyger över (bodde där 83/84 och studerade dock, freezing blåshål, 2 stulna cyklar senare flyttade jag tebax till skeletshtaan)….men så for vi dit i onsdags! Ume´är en studentstad- inte en arbetarstad. Ume är en växande stad där kulturen är viktigare för tex landstinget än vad vården är.

Samtalade med en dansk som bott där sedan 1983 som tyckte att bibblan för 700 millar var lite å ta i, och möjligen ett tecken på lite storstadskomplex=)

Många fotriktiga skor trampade omkring, linnekläder och ”hej är du här!” slash kramkalas överallt, å då var det ändå rätt mycke folk i Döbelns park. När man ser proggiga från 17 med sedvanliga ringuppsättningar i alla möjliga och omöjliga håligheter- och till 60-70 plus med flint eller stripigt skägg å borstar på huvudsidorna och matt-trasliknande tygväskor och avklippta jeans strax nedanför pungkulorna stående nedanför scenen med Buffy, är det som om ett miniwoodstock uppenbarar sig framför en hahaha!

Så jag blev tvungen å flytta mig. Innan jag flyttade mig satt Jonas Sjöstedt en bit bort. Han såg välmående brun å fin ut. Underbare Ronny Eriksson spankade BlondinBella, Birro, Alliansen, Attendo och SD..yesp. Även om han är för go´ och gör det med snärt så äre litt förutsägbart.

Make å jag fnissade i kapp bakom solbrillorna i ett unisont rus av busighet i nickande samförstånd ehuro vi röstat Alliansen…ett faktum som innebar att jag för mina ögon såg oss bli släpade ut ur stada tjärade, fjädrade under bu och visselrop… OM detta avslöjats. Fast det är klart, jag såg ingen namnkunnig SSUáre där #CAVIEDES.

Tääänk vad vi kunnat språka med varandra =)

Jag tog iaf lite ”finkulturfoton” dagen till ära!

SAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURES

Här ovan grimaserar Ronny svårt mot solens obarmhärtiga smekningar av pupillerna…


SAMSUNG CAMERA PICTURES

Först tittade han bort helt kort…

sen mötte han min kamerablick i ett kick..jag undslapp mig ett stön, gud vad han är skön!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURES


Trion från Finland
hade en egen liten finklädd fanclub nedanför scenen till höger på första parkett där en stack ut lite…

Hen firade finkulturen med att fylla i fördomsruta ett, ” full som en kastrull, skräna -skrika och spilla ut öl på bänken där de satt grannar med några Svennetanter.

Svennetanterna log ansträngt medan en pratbubbla seglade upp ovanför deras huvven där det stod ” tur man inte är gjord av socker” och ”öl är ju bra för håret..jag menar låret”. En vakt kom sedermera och visade den kultursmäktande till inhägnat område där *en* får klunka alkoholhaltiga drycker. Då han kom åter gick det lugnare till.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Markus Fagervall var fager…

SAMSUNG CAMERA PICTURES



……………..och skönsjungande

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Den mycket vackra och skönsjungande Louisa är egentligen kompledig från Sagan om ringen och trolovad med Legolas…

SAMSUNG CAMERA PICTURES

 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURES
SAMSUNG CAMERA PICTURES

  Buffy Sainte Maries trummis som pow wow dansade på slutet..

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

2014-07-23 23.12.00

2014-07-23 22.11.43

Marielle från ”Adjagas” med skitduktigt komp fick inte så mycket tid som jag skulle önskat =( Tyvärr!

—————————————————-

Igår idkade vi lite finkultur på altanen i en magisk natt. 

2014-07-25 23.40.16

En Sparvhök hade lämnat en present åt mig på bordet! Jag blev skitaglad!!

2014-07-25 21.07.26

 Idag bör ni lyssna på ”Danmarks röst”  HÄR

”Författarna och journalisterna Nathan Shachar och Marcus Birro medverkar i samtalet om svenska kyrkan och dess roll idag. Anpassar den sig efter samhället i den grad att avkristning pågår? Mikael Jalving”

och avsnittet med Marika Formgren HÄR

Vi diskuterar censur ur flera perspektiv. Skribenten Marika Formgren berättar om sina erfarenheter av svenska medier, författaren Per Ström visar på medveten eller omedveten censur. Widar Nord, som ger ut nättidningen Fria Tider, medverkar också. Mikael Jalving”

Formgrens utlägg om vad som skulle hända i Sverige om den lille pojken säger ”Titta! Kejsaren är naken!” är så klockrent och så tragikomiskt att man skrattar högt men sen fastnar skrattet i halsen..

Boktipset, kommande bok av Pär Ström –”Perukklubben”

”En saga om åsiktsfrihet i landet som kommit längst” utkommer i augusti 2014. Det är en politisk satir om åsiktsfrihet, debattklimat och journalistik, som utspelar sig i djurens värld”

 

2 thoughts on “Athena har inte svansen mellan bena…..

Kommentera

