Låt den rätte komma in…

…..när epiteten ”främlingsfientlig”- ” rasist”-” fascist”- ”nazist”- ”neofascist”  blivit så urholkade i denna fusion av speed dejting och paintball för att snabbast kladda bajs på- och oskadliggöra kritiker. När dessa epitet förlorat sin udd, och det har de pga hastigheten som sagt var och den inflation av styrkeorden som då uppstår i dess sköte, DÅ! kommer ett riktigt ”håll-käften” argument. Ngt man inte kan värja sig från. Du är vit.

Jag har sagt det förut. Jag har skrivit om det flera ggr. Men det är ngt helt annat att se den totala acceptansen i media.

”Rummet” var i Armodsdalen och detta var vad som hände. Men det visste väl alla med den äckligt blekvita färgen då de gick dit?? att det var en ”självhjälsgrupp”?

Rassevänstern, från klarhet till klarhet.

************************************************************************************************
*****************************************************************
Tror ni inte att detta bara är ett sk ”konstprojekt”? eller en sån där – ”vi ska visa hur det känns” grunka som Solanas ”verk” där pojkar skulle få känslan genom att få sitta sämre och få sämre ”fika”? Lerning by doing. Ungefär som min pojke då han konfirmerade sig och fråntogs glasögon, sattes på ögonbindel och utan info fick vassa spikar i handflator för att få ”känna hur Jesus”kände sig” på korset?
*************************
Jag känner hur både ”nyfikenhet, tolerans”  – och ”optimismens essens” sprider sig i min barm. Tänk att vara med om ett navelludds födelse på detta sätt. Man kan blanda det med såpvatten och tova en offerkofta i XXL.
*****************************
Lite skadeglad måste jag ändå erkänna att jag är över att vita feministiska kvinnor/transpersoner/flator åker ut med såpbubblorna. Så mycket hat och svärta. Snacka om kannibalism och inbördeskrig i den ”ismen”!
”Anledningen till att feminismen ser ut så här är inte för att man inte kan, utan för att man inte vill, förändra den.
För att man som vit/medelklass/cis-kvinna trivs bäst i att få vara det tillsammans med andra. För att man inte vill ge upp den makt man har. Sluta prata om förändring, att man vill se fler marginaliserade; ni vill ha några, men för många av oss gör er obekväma”
Sådärja! Då kan *en* Lady Dhamer osv ggr flera gå och steka falukorv på underläppen i klunga – de kan ju starta en egen ”exkluderingsgrupp” sätta sig under en korkek och lukta varandra i armhålorna.
****************************************************
*skrockar* Varför tänker jag på hur Tigerhajens foster lever när jag ser renlärighetsbuffébordet?
Kommentera

