pseudonyheter och annan skit

Nu är det semester på nyhetsredaktioner minsann!

pseudonyhet

Varför ska annars Anna Books trassliga hårhärna dras igen? seriously? (fanns igår men är borta idag tack och lov)

Öht verkar journalistikens glansdagar vara över då det släpps fram de som inte kan stava eller skriva. Jag har på kort tid rättat tex A-bladet 2 ggr. ( och ja, de har mailat tillbaka och tackat för min uppmärksamhet)

jag kan ju inte vara sämre. Jag lägger därför upp en gammal bloggpost, från juni 2013 om livet, facket å jobbpolitiken. HÄR

Helt magiska nyheter ”Chris superrika bröllopsgäster”

Inte; ”Nu har Chris bästa kompisar kommit! till Sverige”

Jaha! Artikeln är Skriven av ”Ida Koppartrosa”, jamen då fattar jag.

Ida Gustafsson ‏@ida_gustafsson juni 4

Jag har precis adlats på #Adelsgeneratorn och heter numer Ida Koppartrosa. Trefligt!adelsgeneratorn.se #aftonbladet #brollopet

”De tjänar mest i din kommun”

Inte; ”De betalar mest skatt i din kommun”

Jaha artikeln är skriven av Kerpler

Vi vill ju ha det mer rättvist enlig aftonbladet. En social rättvisa är när alla har samma lön. Punkt.

slut cit lilla jag

Veckans nominering till riksdagen;

En man kan lita på är iaf Ken Ring som skyller på polisen för att skattebetalarna blir belastade med hans brotts kostnader. Fördyringarna är helt och hållet polisens fel. Magisk kille det där. Hur var det nu igen? Borde inte han bli justitieminister i Karin Petterssons drömregering?

Veckans asshole of the month

Hade jag vetat vad Loa Falkman skulle säga till Petra Marklund i ”Allsång” hade jag spillt kaffe påán på planet från Malmö i söndags, eller kanske råkat slänga ut benet å fällt honom? Fast sånt ska man ju inte göra med nån som ”kanske är lite dum i huvudet”? Jag skulle naturligtvis bett om en autograf och sjungit en symfoni med min vackra alt för honom. Vi har nog lika stora käftar han och jag, och det är ju skillnad på vanligt gubbslem och operasnobbsditon?…svåra att komma åt de där sistnämnda enl säker källa

Jätteintressant att höra Ernmans syn på saken i det här? nähä, inte det =)

Veckans missförstådda journalist;

Petter Larsson surar som vanligt, men är mer än vanligt kletig då han lyckas förmedla att det inte skulle vara politiskt korrekt att tycka att det är på sin plats att sluta säga the ”N” word 2014. Han rabblar pliktskyldigast upp andra revisionsförsök som inte landat så bra (glass å kakgate tex) Men iom surandet om att han skulle vara en med munkavle och att det politiskt korrekta numera skulle vara att vara emot det politiskt korrekta vilket han ju inte är, så strömmar empatin genom mitt hjärta och jag tänker att han ju är en riktigt riktigt förtryckt kulturjournalist. Eller hur?

Att SD som Larsson förutspådde 2009 skulle ligga på 3 % 2014 inte gör det trots idogt ”arbete” från bl a Larsson, ett SD som dessutom i realpolitiken har ngt att säga till om känns förstås inte bra alls. Icke desto mindre får han med flera tugga i sig att de sedan den tiden varit SD´s bästa valarbetare.

Veckans könsgeneralisering;

Vi kan iaf pusta ut ang bakteriefloran vi kvinnor!

mäns bakterier

Det känns skönt! För jag har länge misstänkt att både min och Claudia Schiffers skit luktar hallonbåtar och således är ju ev bakterier runt om och eller på oss rena hälsokuren att komma i kontakt med för andra.

Vi petar oss inte i näsan eller kliar oss i skreven/bläddrar i mufflan. Vi fiser inte, svär inte och är av naturen icke våldsbenägna.

Veckans ”kulturmannen”

2011, framställer han sig främst som konstnär som kan ”tänja” på gränserna och istället för att stoppa upp handen i arslet på någon och använda denne som buktalardocka, valde han att tänja ut och stoppa upp Siv Jenssens hand i hennes egen vulva. HELT ”konstnärligt” förstås. I antirasismens namn och som svensk konstnär. Ett verk som anklagas för att vara ett plagiat f.ö.

Mustafa Can som tidigare visat sig från sin allra bästa sexistiska sida,

”Hon slog sig för pannan med kompendiet. Än en gång föll det mig in att Siv talade som mest insiktsfullt och politiskt passionerat när hon hade ena handen i fittan.”

2014 i början av Juni, som försvarare av svenska traditioner

Han är sjukt svensk

” I Norge är jag svensk, i Sverige är jag utländsk.”

”Flaggan, allsången, kransen, traditionerna och symbolerna för kulturarv kan aldrig vara rasistiska så länge de inte brukas som en nationell förhävelse gentemot ”de andra”.

Han är iaf ”sjukt” besviken över att

”majoriteten av de norska partierna och folket är för tiggeriförbudet.

Trots hans konstnärliga karaktärsmord på Siv Jenssen

Kontentan blir alltså att han nästan är lika sjukt lik den oönskade tiggaren på gatan?

” Invandraren står ju där på scenen och får säga precis vad han vill. Och Ibsen – han var i alla fall norrman”

24/6 2014

———————-

Förutom att en vit medelålders kränkt man (rik åxå för säkerhets skull) aldrig skulle kunnat skriva ngt dylikt om en färgad kvinnlig politiker så undrar jag vad Can menar med att symboler för ett kulturarv aldrig kan vara rasistiska så länge de inte ”brukas som en nationell förhävelse gentemot ”de andra”? Är inte all flaggning och påpekande om från annan-skild kultur en nationell förhävelse? ngt som kan ”kränka” andra? Det är ju mottagaren som bestämmer vad/när/hur ngt känns kränkande fö.

Men hela grejen med att stå å flagga, sjunga tex ”Ja vi elsker dette lande!” går väl ut på att man visar sin nationella tillhörighet och tycker den är bra?

Om han nu är svensk i Norge och utländsk här enligt egen utsago, men ändå skriver att han är ”invandraren som står där på scenen” – i Norge. Menar han då att Norrmännen ser honom som en invandrare från Sverige som land, eller som en invandrad från annat land till Sverige som ibland är i Norge?

Från SD/rasism/Siv Jenssenhatande sexistisk kultursnobb till silltuggande svensk och vidare till norrman med djupare insikter om hur världen borde se ut -särskilt Norge- än övriga norrmän. Jag tycker Fadakar och Can kan ta och lära upp de där oljebaronerna hur lagar ska skipas och landet ska styras.

Uppdaterat 16:32 Loa Falkman

 

Kommentera

