Att "sadla om" har fått en helt ny innebörd

HÄR

Efter cancervårdsgarantin kommer nu ”rösta vänster som en kändis”-val lokomotivetet Timbuktu som vill bli kulturminister

”Mer kött på benen”

– Fördelen med mitt jobb är att jag har träffat så enormt mycket människor i så många vitt skilda klasser att jag tror att jag har ganska mycket mer kött på benen än många av dem som sitter i riksdagen nu om hur verkligheten ser ut, säger Timbuktu till DN.

Och han skulle tacka ja om Stefan Löfven ringer i mitten av september och erbjuder honom jobbet som kulturminister.

– Det gläder mig att Jason väljer att engagera sig partipolitiskt. Han är en oerhört smart och sympatisk person och många människor lyssnar på vad han säger. Självklart hoppas jag att han går med i Socialdemokraterna, säger Stefan Löfven, partiledare (S), till Expressen.” slut cit

Jag funderar över om inte Ken Ring som jordbruksminister vore en bra ide´? och Sebbe Staxx som justitieminister, Azerdogan som folkhälsominister osv

Själv tror jag att jag ska bli den nya Carolina Kluft, eller förresten! Man ska ju inte låta sig begränsas: Jag vill bli Per Moberg korsad med Micke P och Margaret Thatcher.

Jag lovar 6 , 6 timmar om dan utan cancer och delade turer. Röstar ni på mig då?

Jag kan kocka?
Jag kan även tänka mig att ta över disken efter den som nu jobbar där…..

Varma nattliga ejakulationer/ Modesty Blaise

PS!

Det lär ju bli livat i holken med Jason i plenisalarna, men hur som helst så har Löfvén å Jason ”kemi”

Timbuktu har ju dreglat efter ”mer kött på benen” länge…

…sedan 2006 faktiskt..

Köttgrytan lockar många, men få äro kallade..

Detta sa han 2006;


Din låt ”Ett brev”-  är ett öppet brev till Göran Persson. Om du fick statsministern till fritt förfogande under en kväll, vad skulle du göra? Bjuda honom på en joint?
———————–
 – Jag tror jag att det skulle bli en kuslig stämning om Göran Persson rökte på.
——————————–
Jag skulle ta med honom till Möllevångstorget i Malmö och visa honom en av de mest unika platserna i Sverige. Där har man uppnått integration, det är livfullt och folket har skapat sig en egen ordning som funkar.
——————
Sen skulle jag supa honom full på nån krog.
——————-
Vad skulle få dig att rösta på honom?
——————————-
 – Om han följde socialdemokratins grundidéer någorlunda och visade att han brydde sig om Sverige.
Om han försökte göra Sverige mer jämlikt och integrerat i stället för att skapa getton och distansera sig från folket, som han gör nu.” slut cit artikel.
Eller hur? Visst har man uppnått en integration på Möllan där folket skapat sin egen ordning som funkar?! och arbetarna på Möllan har det bra eller?

Men huvudsaken man kan sitta och dra en joint och känna sig hipp i det hippaste kvarteret.”

slut cit mig 1/7 2013

 soppa på en spik skulle vara en gourmetmåltid jämförelsevis..

FOTNOT

28/5 2013 kunde *en* ta del av Timbuktus ”budskap” till Reinfeldt. vart sjunde år skrivs det till makthavarna oavsett partifärg verkar det som. Åsså lite ”revolution” dessemellan hehe!

Anledningen till att det inte varit någon revolution i Sverige är på grund av det nordiska klimatet, tror Jason Diakité.

– Folk gör inte uppror när det är kallt.” slut cit Timbuktu Proletären 31, 2007

Rökt kött håller längre

Tragiskt tragiskt. Vi behöver knappast fler sönderrökta kulturmarxister som hyllar svart ekonomi och taskiga arbetsförhållanden och kallar det för en ”unik fungerande integration-och ordning som folket själva skapat”. Vi behöver fler civilingenjörer, fler människor som bygger företag. Själv stöder jag småföretagare så mycket jag orkar! Tänk på var du fikar, var du går till fotvård osv

2 thoughts on “Att "sadla om" har fått en helt ny innebörd

  1. Ja, Möllan är just ett fint exempel på hur man vill ha det i Sverige från vänsterperspektiv….
    Där stoppas poliser från att göra sitt jobb av pöbeln, vad/ vem/ varför polisen är tvungen att ingripa är fullständigt ointressant. Att din bror blivit knivhotad o rånad eller din bästa vän våldtagen har ingen betydelse, polisen ska inte lägga sig i!
    Du kan inte i fika bland ”vänner” och småprata om jobb, fritid osv utan att hela tiden vakta din tunga så att den inte råkar slinta o avslöja att någon anhörig, eller hemska tanke, du själv sysslar med något så icke PK som t ex militär = barnamördare. Eller jägare!!! = Bambimördare.
    På Möllan florerar extremvänsteråsikter utan att någon lyfter blicken och försöker förstå världen utanför.
    Är det detta Jason strävar efter?
    Han skrämmer mig! Jag vill inte vara en del av Möllanpacket!!!

    Liked by 1 person

Kommentera

