Jämställda vägskyltar

HÄR

”Hässleholm ville efter millennieskiftet sätta upp Fru Gårman-skyltar. Regeringen gav inte dispens. Men efter en utredning på Vägverket ingår den kvinnliga anvisningen till övergångsställen i en förändrad svensk vägmärkesförordning.

Därefter har Fru Gårman gjort entré runtom i landet. Bland annat i Uppsala, där hon dock fick tas ner igen 2012 eftersom kjolen var kortare och brösten spetsigare än på den nationellt sanktionerade skyltmallen, rapporterar Upsala Nya Tidning.

På nybyggnadsområdet i Hyllie har nu tio Fru Gårman-skyltar monterats.” slut citat

Jag måste säga att i ivern att vara handlingskraftiga i jämställdhetspolitiska syften *en* faktiskt bygger in en könsstereotyp iom att *en* framställer kvinnor som kjolbärare. Själv bär jag aldrig kjol, ska det vara typiskt kvinnligt förresten??

Köpenhamn, Ströget 2008-dotter i mitten-Jeezus som jag skrattade då jag såg skottarna som kom gåendes och dotter som såg likadan ut.

Jag bad henne gå och ställa sig bredvid dem för ett kort, vilket hon inte ville….jag gick då fram till snubben till vänster-pekade på dotter och han med vän fattade direkt vad jag var ute efter och gick fram till henne och posade så fint=) Uppskattat av henne idag kan jag säga, men just då var jag billig i cirkus en timme efteråt. Orsak? Hon ville ju inte ”sticka ut från mängden”

Moahahahaha! Eller hur?!

köphmn 072

Den första varianten som fick plockas ner pga att hon var för snygg? hade för kort kjol och för ”spetsiga” bröst (så kan vi ju INTE ha det!) – fick en syster. Jämför själva..som ser lite mer anständig och proper ut? Kim Jung Un godkände år 2013 byxor på kvinnor, så visst är det fint att vi i Sverige har kjolnorm=) ?

”– Kvinnor uppmanas att ha kjol på offentliga platser, vilket ökar klagomålen från dem som måste arbeta under hårda villkor, sade han.

Enligt Good Friends står kontrollanter från kvinno- och studentorganisationer i gatuhörnen under morgonrusningen och middagsrasten för att hålla utkik efter de kvinnor som vågar utmana förbudet”

Är F! och Gudrun underrättade?

Som tur är finns folkhumorn..

Och denna skylt då- är det en varning för pedofiler???

Utomlands har *en* kommit längre- skärp er Sverige!

Kommentera

