ABF, goda vänstern, präster och kärlek

HÄR

Bildt: Stillöst och fegt

– Förr uppträdde vänstern alltid under egen flagg. Det här tycker jag bara är stillöst. Och lite åt det fega hållet, säger Carl Bildt.

Det är teatergruppen Nationalscen som står bakom kampanjen. De beskriver sig som partipolitiskt obundna. Men Expressen kan i dag avslöja att det finns starka kopplingar till Vänsterpartiet.

En av de ledande personerna bakom kampanjen är Jonathan Möller. Han står som andranamn på Vänsterpartiets valsedel till kommunvalet i Ekerö kommun.

– Ja, det gör jag faktiskt. Men vi är här inte som partiaktiva, vi är här som privatpersoner, säger han.

 

Hur privat då?

Kollar runt lite och ser kopplingar mellan researchgruppen- OCH Alicia ”hata män” Dickner, SSUáre som vill (förbättra S inifrån) från Alliansfritt Sverige.

16hMathias Wåg @guldfiske
SDU plus gamla ND som uppbackning för SD.http://t.co/dQRRcvZHmk
 Retweeted by Jonathan Möller

Details

19 : 22

18hJonathan Möller @MeAndMagnus
@KarlssonKJ Jag slår en pling om en liten stund.

23hJonathan Möller @MeAndMagnus
Imorgon får ni en fantastisk intervjufilm där @carlbildt fysiskt darrar när han får frågor om Det Sovande Folket.

Vilken ynklig figur. Yeack.

Öht är dagens Aftonblads kampanj så äcklig

”så röstar kändisarna”

lite gott å blandat? en drös småputtriga B kändisar och nån ”nationalskatt” ? som vill ha feminism och rättvisa för djur och natur och alltså följer trenden inom sitt skrå F! och MP. Bland de få i inslaget som röstar M finns snubben som borrade hål i hemglassbilens däck.

Moahahaha! ja en sån vill man ju inte bli sammankopplad med så inte ska man rösta på M då, är budskapet. Tydligare än så här har väl desperationen hos etablissemanget inte varit?

När argumenten tryter och man inte vet vad demokrati innebär tar LO´s ABF och S och V till sånt som verkligen visar varför man inte ska rösta på dem. Hole in one, homerun och självmål i ett!

Igår bjöds jag på mysig dejt med mina tjejor, vi hade lite förfest med champagne och mumsiga snittar!

IMG_9443

sedan åt vi middag på Nygatan 57. Jag åt sotad Röding, men blev rätt besviken. Den var överstekt, torr och tråkig och mandelpotatispurén smakade nada dessutom dyr. Vacker uppläggning men men. Det får bli lunchställe även i fortsättningen, för lunchen är bra.

IMG_9447

Det var inte värt pengarna!

Räddningen blev det trevliga sällskapet, presskaffe och Mackmyra Bee till ”efterrätt” och ett gäng ESB på Bishops där jag stötte ihop med gladsötnosar jag inte sett på länge!

Förresten satt min favoritpräst med sin stora familj på Nygatan åxå, så jag frågade taktiskt vem av dem runt bordet som var hans fru, sedan bad jag om ursäkt till henne för att jag nu strax på ett framfusigt sätt skulle överösa hennes make med kärlek innan jag glatt gav honom en bamsekram och puss på kinden.

Jag gillar honom sååå mycket =)) Vi har diskuterat från det barna var små och trots att jag för länge sedan gick ur Svenska kyrkan brukar han säga: ” Det finns ingen så religiös som du” med glimten i ögat. Lyssna from 16:45 till 30:55.

Som skolpräst var han enastående. Intressant att lyssna på, kunde ta barnen på ett bra sätt och var/är väldigt chosefri. Det blev en trevlig överraskning eftersom prällen före var stel, högtidlig och skällde på barn som hade svårt att vara stilla i bönhuset på skolavslutningen…

Att då lyssna på en präst som hade intro med bergsprängare, skinnpaj å solbrillor sittandes nedhasad på en stol framför en var som nalta speciellt=)

Anledningen till alla dejter genom åren har naturligtvis både med skolan och mitt jobb att göra. Under en tid var dottern åxå med i en kyrkokör/barnkör, som hon fick äran att namnge. De hette ”Skyeflyers” hahaha! Det var ett skjutsande hit å dit, och även gökotta. en dag frågade min dotter;

-”Mamma, det som står i den där boken – är det sant?” varvid jag nödgades svara att det är valfritt att tro på det som står där, en del tror andra inte. Båda barnen är konfirmerade – så det var valfritt. Själv är jag det inte. Åxå ett aktivt val. Jag hade 5:a i religion trots det =)

Nu ska det röstas! det blir vare sig kommunistfeministhybrider, självgoda sossar eller miljömuppar i mitt kuvert.

Anybody skriver

Är extremism det samma som fanatism .. ”(av latin fanaticus ”inspirerad”, ”besatt”, ”förryckt”).. som är en allmän benämning på religiösa, politiska eller personliga riktningar som driver sin sak utan någon hänsyn till rationella argument”?

Att diskutera med fanatiker är som att ha dragkamp mot ett lag som har slagit repets ände runt ett stort träd … och jag har just nu väldigt svårt att skilja den ena extremisten från den andra.
Hur talar man med människor som tror att ”kommunikation” betyder att man håller med dem? Människor som helt verkar ha glömt sitt eget budskap i ivern att utplåna motståndarens?
Om någon hade berättat för mig att samtalsklimatet skulle se ut som det gör i dag, för.. låt oss säga tio år sedan .. så hade jag aldrig trott dem.
Kommentera

