Nu känner jag mig kränkt igen,…

……eller jag menar, flera par armhålor kämpar för Nour El Refais armhålors rätt att finnas till- med hår. Man kanske kan säga att ”armhålorna rasar” eller nåt?

Jahaaaa? #hairriot-kampanj på Facebook. Only on facebook my friends, only on facebook hahahaha!

Jag som är lapp men har inge renar, känner att #¤”%& förbannat plus moms. JAG skulle också vilja vara med!!

Men…vad göra åt naturens skymf som endast gett mig

  • 4 hårstrån i armålorna
  • 6 på musen
  • å en djävla massa oönskade hårstrån på hakan..

Life sucks..

BILD HÄRIFRÅN

Meanwhile, in Sweden Karlskoga….så vill kommunen dra in på kaffet till pensionärerna och på andra håll hörs det orättvisa i att man på sin ålders höst ska kunna köpa sig olika sorters boenden å service. Det ska vara LIKA för alla, om det så gäller LIKA DÅLIGT. Vi är redan nere på ”dra in på kaffe-nivån” och ingen djävel ”rasar” mot det för man sitter med ena handens fingrar i navelluddet och blicken i armhålan då man dragit ut huvvet ur röven.

Jag sliter bort två skäggstrån med pincett på hakan- silvergrå, och tänker att om jag lever å hälsan har ska jag ha med mig ett kaffelager på hemmet, en bryggare av god kvalite´..och jag ska sälja det för en billig penning..ja t.om bjuda ibland, till mer olycksaliga utan möjligheter att få kaffe.

Godmorgon!

 

2 thoughts on “Nu känner jag mig kränkt igen,…

  1. Kan inte vara lätt att vara Lapp utan renar,och ha för lite hår i armhålan,för att platsa ibland feministerna.I Umeå är Samerna i blickpunkten liksom det allsvenska laget Björklöven dock på dekis till min sorg.Tack för en rolig och intressant blogg,

    Gilla

Kommentera

