It takes one 2 know one,….

…När jag läser ”Fnordspotting” i kväll där han hänvisar till en debattartikel i DN som handlar om Hubinettes arbete och forskning kring afrofobi framträder följande;

A 1* ”Den svenska färgblindheten som säger att ras inte spelar någon roll försvårar samtidigt för afrosvenskar att kunna sätta ord på sina erfarenheter av vardagsrasism. slut cit

Hubinette skriver på ett liite dunkelt sätt.. och jag söker översätta detta till mer lättläst version som följer;

A) 1*

Svenskar som inte är afrosvenskar ignorerar hudfärgen på afrosvenskar så till den milda grad i sin iver att inte vara eller framstå som rasistiska, vilket innebär en försvårande omständighet för afrosvenskar att förstå eller samla erfarenhet av riktigt tydlig vardagsrasism.

Det är alltså pga denna omständighet svårt eller skitsvårt att upptäcka att de är eller har blivit rasistiskt bemötta och det gör dem mållösa och tar ifrån dem möjligheter att tydligt beskriva det otydliga eller icke synliga så att det framträder 07-24 i det dagliga livet.

  • LÄTTLÄST = den sk vardagsrasismen är så pass sällsynt att den inte märks eller kan sättas ord på och det är ytterligare ett förtryck och en subtilt vidrig rasism.

Vems fel? ; den vite mannens.

B 2* Ytterligare ett hinder för att förstå afrofobin är den svenska exceptionalismen som säger att Sverige stod utanför kolonialismen, och att rasdiskriminering därför inte angår dagens Sverige. I verkligheten spelade Sverige från 1600-talet en aktiv roll i handeln med förslavade afrikaner. Slaveriet i den svenska kolonin Saint-Barthélemy avskaffades först 1847.

Sverige medverkade även i uppdelningen av den afrikanska kontinenten genom att delta i Berlinkongressen 1884-85.

Mot bakgrund av allt detta föreslår vi följande:”

Tillsätt en statlig utredning som bygger vidare på denna kunskapsöversikt så att mer kan bli känt om den marginalisering afrosvenskar utsätts för, både dess omfattning och karaktär liksom dess orsaker och effekter. slut cit

B) 2* LÄTTLÄST

Icke afrosvenskar lever i en historielöshet kring sina koloniala erövringar och vidare aktiva deltagande i ett övrigt europeiskt och/eller hela jordklotets olika länders slavhandel där vi alltså

  1. för 400 år sedan sålde och köpte slavar. Nu skall våra genetiska ”slavförsäljningsgener” fram i ljuset.
  2. Och! Det var inte bara 400 år sen
  3. Det var faktiskt så nära som 180 år sen!! som en svenskkoloni i Saint-Barthélemy lades ner,  så det så.
  4. Vi deltog i Berlinkongressen 1884-85.

Så i själva verket är det bara 130 år sen!! vårt riktigt fula slavförsäljartryne bökade runt så detta ska läggas arbete på, genom en statlig utredning- eftersom det ligger till grund för den ”afrofobi” som grasserar i vårt land just nu.

  • LÄS = Ickeafrosvenskar ska inte snacka skit om att de inte är rasister 2014 för det var de för 400 år sen, för 180 år sen, och för 130 år sen och är fortfarande. Därför skall alla anställningar bygga på kunskaperna om detta och positiv särbehandling krävs för att gottgöra alla med afrikanskt ursprung oavsett. 

Vems fel? ; den vite mannens.

Eftersom jag läst och skrivit om Hubinettes gärningar tidigare blir jag helt matt och tänker som rubriken anger; ”It takes one 2 know one” Han är bland de mest rasistiska medborgarna i vårt land.

Fnordspottings” korta mustiga beskrivning är klockren;

Hübinette är en brottsdömd AFA-aktivist med en rabiat rättshaverists världsåskådning. Afrosvenskarnas riksförbund är en bidragsfuskandekränkthetsmaskin som vid upprepade tillfällen bjudit in islamister och antisemitersom talare. Samt, icke att förglömma, kränkts av en glass och Pridefestivalen. ” slut cit

Sådärja. Ut ur systemet, normal andning.

Dagens Seglora har ju redan skrivit om ”Afrofobin”

Men, med sitt exempel i artikeln som skulle bevisa den utbredda ”afrofobin”- ”glömde” de berätta att den svarte man med son som överfölls i Malmö, INTE överfölls av vita ”svenskar”, men det var väl inte politiskt korrekt?

Är det dubbelrasism då eller? alltså inte av den/de ickevita som utförde överfallet utan av den vite mannen som naturligtvis pga sin rastillhörighet är den ytterst ansvarige öht i alla sammanhang?

Vilken sorts ”fobi” handlar detta om? och kan det försvaras?

Vad sade svensk rättvisa?

När ska det utredas kring ”Häxfobi” någon?

Fast självklart kan det vara nyttigt! om katten själv får välja…När det gäller att söka förklaringar och förmildrande omständigheter har vårt samhälle en fantastisk förmåga att anpassa sig och därför kan svår tortyr av barn således kallas för ”kulturkrock”

Idag bor den **-åriga flickan på annan ort och ska vara mycket lättad över att ha fått ett slut på mardrömmen. Åklagare Daniel Larsson menar att flickan dessvärre är långt ifrån ensam. Andeutdrivningen kallas för Kindoki **********************************************************. Detta är ett problem i hemlandet, och den föreställningsvärlden har en hel del *************** tagit med sig hit till Sverige, säger han. Hur många familjer det handlar om vet inte myndigheterna. För ett par år sedan ledde en dylik ritualtortyr till att en 15-årig flicka mördades i England.

Goáfton.

 

Annonser

2 thoughts on “It takes one 2 know one,….

  1. Bra och träffande…………….Men deppigt att en sådan som Hubb.. blir försörjd av oss skattebetalare genom att framställa sådant mos.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s