Smältande pseudonyhet i Kulturhuvudstaden…

”Nyheten” om fittkonstnären som blev ”anfallen” av en MAN igår då hon höll på med sitt verk i Umeå som sedan blåsts upp som om det springer omkring MÄN i pluralis och anfaller kvinnor, är så dålig journalistik. 

Jan-Erik har redan förklarat att han trodde det handlade om en klottrare som förstörde! och blev upprörd över att ingen sade ifrån

-” Han frågade varför jag var här och förstörde, säger Falkholt till Västerbottensnytts team på plats.

Men det slutade inte med hotfulla ord.

1)– Han kom fram mot mig och puttade mig, säger hon.”

Sedan står det lite längre ner;

2)-” Jag är jätteskärrad just nu. Det känns inge bra att bli nerslagen när jag utövar min konst, säger hon.” slut cit

Putta? eller nerslagen någon???

Jag har sällan hört någon så överdrivet flämtande av chock i TV, varför släppa fram någon som har uppenbara problem av detta fruktansvärda trauma? HyenaTV=)

Tack gode gud att ”ingen mer man” kan attackera henne, för nu har hon fått en egen säkerhetsvakt. Undrar om det är en man dock…

Nu är konstverket förstört

”Det visar en attack mot kvinnan i det offentliga rummet”

Nyheterna fortsätter charaden och ansvariga för tillställningen uttalar sig om att det är oacceptabelt med ”attacken”.

tredje versionen kommer sen;

-”Attack mot skapandet

Carolina Falkholt däremot köper inte Jan-Eriks förklaring. Hon säger till Västerbottensnytt idag att hon är övertygad om att det var en attack mot henne och hennes skapande. Hon vill inte träffa honom.

3)– Nej. Han har tagit upp tillräckligt av min tid genom att slå mig på gatan, säger Falkholt.”

Från en ”putt” till ”nerslagen”- bara så där, ett par intervjuer till så vet man inte vart det slutar...

Men nog kan det vara trevligt med en fitta på allmän plats då en får står ut med ståpittar meste jämt.

Nedan konstverket ”Lyftet” på Skelleftetorg

Karolina tycker att;

” Det finns flickor som är sex år gamla som får sina kön ihopsydda och förstörda. När man blivit tolv tycker jag att det är dags att man börjar höra och prata om såna här saker.”

Hon berättar att hennes mål med konstverket var att göra skolan till en feministisk skola.

—————————-

Rektorn för Bengtsgårdens skola slängde ut konstnären Carolina Falkholt mitt under en workshop med skolans elever. Anledningen var att hon bar en tröja med trycket ”Min jävla fitta”.

Case closed. Graffittifitti goes hijab => feministperformance => media => synkat…

Eller, skulle en man med en tisha där det står ”Min jävla kuk” fått ha workshop?

 josåattee´..

 

5 thoughts on “Smältande pseudonyhet i Kulturhuvudstaden…

  1. Marknadsföring ? Det finns liknande exempel bakåt i historien. Makonde Linde som blev attackerad av en ”rasist” kvällen innan en vernissage. Hijabupproret , en kvinna i sjal som blev ”attackerad” av en man (underförstått : med vit hudfärg) Alla dessa tre fall är minst sagt tveksamma. Redaktionsbilarna på kvällstidningarna rycker ut med både blåljus – och särskilt flottan som tillhör kulturbilagorna.

    btw. Har lurkat på din sida bra länge nu. Din blogg är verkligen läsvärt och har varit inne och läst mycket av blogghistorien. Påhittig och fantasifull 🙂

    Gilla

    1. Got u´r point, vi är i samma lag=) Tack så jättemycket för positiv respons!Kan säga att maken i kväll led under kulturnyheterna fast det var mycket fi**a =))

      -” måste man stå ut med 15 minuter varje dag- fast jag förstår att de måste hålla på nånstans, men visst kunde det vara på slutet av nyhetsblocket så man kan slå av”
      Moahahaha!

      Gilla

  2. Men tänk om det ändå varit en ryslig muslim som puttat en järnrörsfascist med armbågen. Då hade du fått material för en halvmeterskrönika om hur svårt det är att leva i det ockuperade Sverige.

    Gilla

    1. Blanda inte äpplen å päron din gamla fruktodlare =)

      ALLA muslimer är inte rysliga, ALLA SD´are är inte järnrörsbärande fascister, ALLA feminister är inte rabiesfeminister, men sådant förstår väl du Pär? det klär dig inte att generalisera =)

      Men nu när du liks ”tar” i frågan extremism-som jag antar att ÄVEN du liksom jag är emot, ändå?- så kan det ju i sammanhanget vara värt att nämna att vår demokratiminister Birgitta Ohlsson (FP) tagit emot en rapport om det extremistiska våldet i Sverige, där man bland annat bedömer att fler attentat kan planeras från den våldsbejakande islamistika miljön.

      Men kolla själv vettja! Fast både Birgitta O och SÄPO kanske ljuger…och den kvinnliga rektorn på polishögskolan?

      http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5770952
      http://www.regeringen.se/sb/d/18331/a/232813

      Du vet, JAG är FÖR demokratiska principer, yttrandefrihet och inhämtande av information från fler håll än ett. Jag tror att politisk islam inte går att kombinera med djupgående demokrati utan att separera just politik FRÅN religion.

      Men tillbax till vaginagate, ”ett slag mot alla kvinnor” kallade konstnären en ”putt” och en civilkuragefråga från en civilperson som förmodligen sett en å annan ”vandals” tidigare verk i Umeå…=)

      Falkholt produktplacerar, konsthuvudstaden behövde lite saftig reklam och alla e lyckliga!

      Just denna sorts rabiesfeminism mot ALLA män är fånig, kontraproduktiv och sabbar feminismens ”mål”. Over and out.

      Gilla

Kommentera

