Årets viktigaste insikt-dig it!

”Jag är medveten om vilka invektiv och anklagelser som väntar den som skriver en sådan här artikel. Men jag kan försäkra er, jag har sett riktig främlingsfientlighet, död och krig. För mig är frågan om främlingsfientlighet mer än skriverier. Denna fråga har definierat mitt liv. Vi är många som har likadana upplevelser. För allas vår skull, och för att frågans allvar förpliktigar: avstå från det.

Det innebär naturligtvis inte att vi måste ha samma åsikt om hur den antirasistiska kampen ska föras. Jag har debatterat med dem som har påstått att Sverige är genomsyrat av rasism. Jag anser detta påstående vara ett misstag. Eftersom jag vet att på samma sätt som invandrarna är trötta på att kollektiviseras, kallas kriminella eller liknande invektiv, så är även svenskar trötta på att kollektivt kallas rasister. ”

slut cit Jasenko Selimović, (FP), kandidat för Europaparlamentet

Tack Anybody för det kloka du skrivit!

”Om mina ”fantasier” händelsevis skulle slå in, så tror jag att årets valtaktik är att sprida tillrättalagd och vinklad beställd statistik och skapa oroligheter med hjälp av fanatiska, revolutionsromantiska gruppers hjälp. Oroligheter som ställer grupper mot varandra, som sprider sig som ringar på vattnet med hjälp av medias visionärer och blir till skada för alla .. för att svartmåla, skuldbelägga och smutskasta regeringen och föra ”rätt” sida till makten.

Att sedan risken för att någon socialt utsatt, frustrerad, våldsbenägen och fullständigt politiskt okunnig 16-17-åring mister livet, ökar dramatiskt för varje demonstration/sammandrabbning  .. är väl ett fullt godtagbart offer när ändamålet får helga medlet?
 
Jag är uppriktigt rädd för den här valrörelsen, för signalerna från vänsteroppositionen pekar i samma riktning som det som Jasenko Selimovic varnar för .. ett medvetet missbruk och en politisk, cynisk användning av den antirasistiska kampen .. med syfte att skapa motsättningar mellan olika befolkningsgrupper.”
slut citat Anybody
*den kvinnan är inte bara klok som en bok, utan som en hel bokbuss*
One thought on “Årets viktigaste insikt-dig it!

Kommentera

