Tie your mother down,…

….och andra nostalgiorgasmer har vi avnjutit i Dalhalla i fredagsnatt. Förutom detta en fantastisk samvaro med bästa Bbs å P! Tack för det så syns vi strax igen=)

Men före det, umgänge med bästa farsgubben med sin sambo. Här är pappa, vig som en 20 åring undersökandes Gårdskärs äldsta byggnad vid Stigenbergsbadet. Han är bara 81..god mat, trevligt umgänge, utflykter och lån av lght i Gävle.

2013-08-01 15.35.30

Pappa å jag kollar fika. Laxön-Älvkarleby

2013-08-01 16.24.25

Väntar in P&B i Gävle. Hoppsan där var det visst stadsfest. Lunch på Bishops å skyndar oss att leja Pettersson å Bendel via MMSét nedan….. så det blir inget chaufförsbyte till Rättvik I´l be damned…… Stadsfest ja…? farsans granne var rätt säker på att farsan inte var i lght eftersom han BOR med sin fjälla annorstädes?

I verkliga utförandet av denna kunskap innebar den ca 45 min sömn för undertecknad eftersom de spelade musik och levde rövare till 07:20 på torsdagsmorgon.

By the way låg scenen för stadsfestartisterna längre ner på samma gata där farsans lght är placerad.

Ha ha ha och dubbelha! 30 plus på det så är man helt knockad.

2013-08-02 13.34.04

...träffade förresten en gammal polare som jag inte sett på 37 år. (Han var raggare då) Såg att de var tattade vid bordet bredvid och pratade bikerspråket så jag chansade och spoken them 2 death-Ingen av oss kände igen den andre från början, särskilt inte jag-stor stor förvåning och glädje, han hade pratat om mig för inte så länge sen och undrat vart jag blev av=)

Godaste burgarn ever– gjord på black angus, serverad med bl a picklad rödlök, hemgjord ketchup å senap samt pommes 2 die 4. Kärleksförklaring till kocken inskickad med servitrisen.

Min mat.

IMG_6256

Makens dito. Medium rare ”Angus”

2013-08-02 13.36.45

Eftersom mitt husband inte vill vara med på bild kamoflerar jag honom med denna lastbil..smart va? och vad kan man mer begära för sommarens glödheta stunder?

IMG_6248

Pettersson & Bendel landar. Jag har redan hittat en torgförsäljare som jämt står på vårat torg i skellefteshtaan -han blir jätteglad. Vi ska inget ha…. Men hej!

IMG_6268

….han raggar skickligt fast oss å ”Bendel” hittar grunkor hon leeeta jääättelänge!

IMG_6267

Nöjd ”Bendel” å nöjd säljare

IMG_6269

 

En chysst kopp Columbianskt kaffe, köpte en säck, sen drar vi vidare..

IMG_6260

En del har en diskret blygsam humor…ungefär som jag =)

IMG_6273

Mot Rättvik! mer om denna otroliga upplevelse senare. men kan ju säga så här;

Tjolahopp! det var visst Classic car meet där…hade faktiskt ingen aning om det då jag beställde boende och konsertbiljetter inför Dalhallabesöket a long time ago…

Mer om denna ”lugna” (?) tillställning kan man läsa om HÄR och HÄR

Vi fick kryssa mellan spyorna och gå som Papphammar ungefär då vi igår morse skulle kliva in i bilen och dra från Dalarna.Nedan: en riktig raggarspya

IMG_6442

Hotellet vi bodde på låg right in the ”spot” so 2 speak eftersom det låg bredvid raggarstråket mittemellan cruisingvägarna med en mack som närmast granne.

Kollade ut genom fönstret efter att vi checkat in på fredageftermiddag..

…och utsikt nedanför vårt fönster på det lilla taket

IMG_6290

Vi spontancruisade med Petterssons Ferarri från åskådarplats, klar raggarpotential eller hur? Man måste ju delta i det lokala kulturella livet!

Ingen av oss onanerade offentligt, körde på fyllan, knarkade, slog varandra i skallen med trasiga flaskor, så vi belastade inte de stackars poliser som hade det tvivelaktiga nöjet att arbeta denna vecka.

-”Lite champagne? madame!”

IMG_6303

”Bendels” span..moahahaha! He´s got wheels, yeah right? En korsning mellan Gandalf och en rumpnisse.

IMG_6316

Hahahaha!

Nåja, jag skriver mer sen å lägger upp fler bilder. Om Nätterna i Gävle var gävliga så kommer natten i Rättvik att gå under benämningen helvetesnatten i Dalarna. (DVS den del av natten som vi skulle sova då dalmasarna gick bananas..

Som tur är så har någon vänlig själ lagt upp klipp från fredagskonserten med den mycket duktige Johan Boding & Company! Magisk kväll!!

Kommentera

