Absurda klädsimstvånget..

Hennes kvinnliga former syntes då hon kom upp ur vattnet- därför ogiltigförklaras Iranskans världsrekord

”– Ingen simmerska skulle någonsin acceptera att simma i sådana här dräkter. Att göra det förstör min kropp,

säger Aghari i videon.

Hon är tydlig med att hon kommer att fortsätta kämpa för iranska kvinnors rätt till att idrotta på sina egna villkor:

Mitt rekord på 20 kilometer ogiltigförklaras av människor som inte ens kan simma 20 meter. Jag har gått igenom en tuff period nu. Men jag kommer inte att vika mig. Simning är inte bara en idrott för män – vi kvinnor är också duktiga på det, säger Asghari till The Guardian.”

Sånt här provocerar en till vansinne! särskilt då våra svenska rabiesfeminister ylar. Klädsim provade jag då jag tog simborgarmärket på 70 talet.

Vem sjutton kan tävlingssimma i dylikt??

https://i0.wp.com/luxfashiontrends.com/wp-content/uploads/2012/07/islamic-swimwear.png

Tävlingssimning med baddräkt ja, men för farao inte med hela ”Ohlssons” tygaffär på sig!!

Tacka vet jag att bada naken. DET är det bästa som finns.

2 thoughts on “Absurda klädsimstvånget..

  1. Ja, nakenbad är verkligen härligt! Det går inte att få samma känsla om man har heltäckande kläder på sig, halva grejjen med att bada är ju att känna vattnet mot huden. Och att tävlings simma i full mundering är ju så sjukt!

    Liked by 1 person

Kommentera

