Det statliga genusuppfostrandet….

kan man läsa om här

Det känns verkligen som en viktig insats från vuxenvärlden att delge en 3 åring erfarenheter om hur det är för kvinnor i världen den 8/3?

Genom att bli utan en semla pga att man är en liten pojke, och samtidigt se flikkorna äta en, så LÄR man sig vad orättvisa är. Man, elr jag menar *hen* kommer att växa upp till en medkännnade medborgare med en fabläss för att gå in i hetväggen..

 

Det påminner mig om vad min numera vuxna son fick lära sig som konfirmand. För att åskådliggöra för konfirmanderna det året (kanske alla år?- vad vet jag?)-fick de med förbundna ögon låta sig ledas av nån annan, vilket i min sons fall innebar att han slog sig- eftersom den som ledde honom-inte kollade av hans längd osv.

Han fick inte direkt tillbaks sina glasögon efteråt,  fast han bad om det- han ser illa utan dem (det är oftast därför man behöver dem..)

Jomen, som ytterligare "lärdom" över Jesu lidande fick han under sin "blindhet" känna smärta genom att vassa spikar trycktes mot handflatorna.

Han var djupt chockad av denna "pedagogiska" erfarenhet, men inte över vilket lidande Jesus må ha känt.

Och näej, mig veterligen blev han inte troende då, eller sen.

Det var med minsta möjliga marginal som jag INTE åkte till den församlingsansvarige och tryckte upp ett kors i högra näsborren..

Men, men…dit det bär, dit bär det då det inte finns någon som kan säga "hold your horses!" i närheten. Så också angående genusreligionen. En sekt skapas så lätt..

Roligt inlägg om *hen* ordet HÄR

MYCKET roligt hos Tanja=)

Kommentera

